beantwoord

NS FLEX Weekend Vrij

  • 10 February 2023
  • 11 reacties
  • 477 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb gisteren (donderdag 9-2-2023) een NS Flex Weekend Vrij abonnement afgesloten en de bevestigingsmail teruggekregen waarin staat dat ik nóg een email krijg zodra mijn bestelling klaarstaat. Nu zijn we een dag later en heb nog steeds geen mail ontvangen. Hoe lang duurt zo'n procedure want ik moet er morgenochtend (zaterdag) gebruik van maken !!!

Dank voor jullie antwoord. 

icon

Beste antwoord door Andyret2 10 February 2023, 12:37

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4

Ik heb gisteren (donderdag 9-2-2023) een NS Flex Weekend Vrij abonnement afgesloten en de bevestigingsmail teruggekregen waarin staat dat ik nóg een email krijg zodra mijn bestelling klaarstaat. Nu zijn we een dag later en heb nog steeds geen mail ontvangen. Hoe lang duurt zo'n procedure want ik moet er morgenochtend (zaterdag) gebruik van maken !!!

Dank voor jullie antwoord. 

welke ingang datum heb je genomen op die datum kan hem ook ophalen anders even bellen naar de klantenservices 

Dank, inderdaad is de ingangsdatum 11-02-2023, dus 'k hoop dat de NS de email dan vroegtijdig stuurt zodat ik nog even bij de AH langs kan gaan voor het op de OV-chipkaart plaatsen van de NS-Flex. 👍

Reputatie 4

Dank, inderdaad is de ingangsdatum 11-02-2023, dus 'k hoop dat de NS de email dan vroegtijdig stuurt zodat ik nog even bij de AH langs kan gaan voor het op de OV-chipkaart plaatsen van de NS-Flex. 👍

dan krijg je morgen inderdaad een mail dan ken hem morgen afhalen je had beter vandaag kunnen in laten gang wan van 18:25 is je Weekendvrij geldig tot met maandag 04:00

Reputatie 7
Badge +3

Als je 'm vanavond niet nodig hebt, is er ook geen reden 'm vandaag in te laten gaan.

De activatiemail krijg je als het goed is komende nacht.

Dank voor alle reacties, weer wat geleerd ;-)

Reputatie 3

Dank, inderdaad is de ingangsdatum 11-02-2023, dus 'k hoop dat de NS de email dan vroegtijdig stuurt zodat ik nog even bij de AH langs kan gaan voor het op de OV-chipkaart plaatsen van de NS-Flex. 👍

Dat toch ook op het station? Of niet op het station waar jij vertrekt?

Badge +3

Dat toch ook op het station? Of niet op het station waar jij vertrekt?

Die bestelling ophalen kan bij elk apparaat, dus station, supermarkt of zelfs aan de buitenkant van veel bussen (bij het raam).

Dat laatste raad ik af want er worden nogal wat handelingen uitgevoerd en dan zou je je kaart daar een seconde of 20 voor moeten houden.

  • Automatisch opladen (als je dat had) wordt stopgezet
  • Het saldo wordt van je kaart verwijderd (dit krijg je een maand later terug via je factuur)
  • Een huidig abonnement (op saldo) wordt beëindigd per ophaaldatum (of helemaal van je kaart verwijderd). Ongebruikte dagen/maanden krijg je binnen een week terug op je bankrekening
  • NS Flex (Reizen op Rekening Trein én meestal ook Reizen op Rekening Bus Tram Metro) wordt op je kaart gezet

Nogmaals iedereen bedankt voor de info, ben weer een stuk wijzer geworden !

Reputatie 3

Je bent niet de enige met deze verwarring. Mijn eerste posting hier was precies dezelfde vraag.

Ik zie geen knop om de flex op pauze te zetten ?

Reputatie 7
Badge +3

Er is geen knop met “Pauze", maar bij “Mijn producten” staat wel “Ander abonnement kiezen”. Als je die gebruikt kun je Flex Basis kiezen en dan heb je geen betaald abonnement tot je weer wijzigt, dat komt neer op pauzeren. 

Reageer