beantwoord

Studentenreisproduct stopgezegd, Flex abbo op zelfde kaart?

  • 17 May 2023
  • 5 reacties
  • 107 Bekeken

Hallo,

Ik heb in april mijn studentenreisproduct stopgezet. Nu wil ik op dezelfde OV-kaart een nieuw Flex abbonement gebruiken. Is dit mogelijk zonder dat ik een boete krijg vanuit DUO of de NS?

 

Alvast bedankt voor antwoorden!

icon

Beste antwoord door JurgenH 17 May 2023, 23:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als het studentenreisproduct volledig is stopgezet, en ook niet meer op de OV-Chipkaart staat, dan zou dat geen enkel probleem moeten zijn. 🙂

Ik heb in april mijn studentenreisproduct stopgezet. 

Stopzetten is niet voldoende, je moet het ook van de kaart halen.

Badge +3

,, ja je moet een Flex abonnement wel even van je kaart verwijderen.

Had je al een SRP op die kaart, dan werkt dat weer.

Ik zie het probleem niet @Extreming96 want zodra je je SRP van je kaart verwijderd hebt kan je alles wat je maar wilt doen met die kaart (tot een maaand of 2 voor de einddatum die op de kaart staat)

Een studenten ov is dus gewoon een persoonlijke ov-chipkaart zoals alle andere. 3528 ×××× ×××× ××××

Ik heb in april mijn studentenreisproduct stopgezet. 

Stopzetten is niet voldoende, je moet het ook van de kaart halen.

Bedoel je bij een NS-kaartautomaat? Want daar heb ik het studentenreisproduct stopgezet. ‘Stopzetten reisproduct’. 

Ik heb in april mijn studentenreisproduct stopgezet. 

Stopzetten is niet voldoende, je moet het ook van de kaart halen.

Bedoel je bij een NS-kaartautomaat? Want daar heb ik het studentenreisproduct stopgezet. 

Ja, het SRP moet bij de kaartautomaat van de kaart worden stopgezet. Pas daarna kun je er een Flex abonnement op zetten.

SRP en Flex kunnen nooit tegelijkertijd op dezelfde kaart omdat er dan situaties ontstaan waarbij het systeem niet weet welk product je wil gebruiken.

Als je SRP ooit weer wil activeren moet je dus ook eerst Flex opzeggen en van de kaart verwijderen alvorens je het SRP er weer op kunt zetten.

Reageer