beantwoord

treinreis gemaakt zonder geldig reisrecht.

  • 13 June 2023
  • 1 reactie
  • 159 Bekeken

Betreft: Relatienummer: 0205766794      |      Ons kenmerk: 5220642720

Terugkomend vanuit Mallorca, trein op Schiphol genomen richting Ede Wageningen. Ik had vooraf gekeken naar de kosten 18,20E Onderweg gecontroleerd door uw medewerker, was akkoord althans ik heb niets vernomen. In Ede uitgecheckt via uw “paal” M.i. alles goed volgens de regels gedaan, wellicht ben ik te oud, maar ik snap het niet wat ik verkeerd gedaan heb en schrik van dit bedrag/boete. Wilt u mij uitleggen hoe ik beter had moeten handelen? dit is voor mij best een aardige aanslag op mijn aow inkomen. Dank en groet Bertus Morren

icon

Beste antwoord door Olav93 13 June 2023, 06:59

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge

Ik neem aan dat uw vraag gaat om een in rekening gebracht correctietarief van €50 voor reizen zonder geldig reisrecht en dat u met NS Flex reist? Dat zou zeer waarschijnlijk moeten betekenen dat u niet juist was ingecheckt. Dat conducteurs er niets meer van zeggen als ze dit registreren terwijl dat tot een correctietarief leidt, is een nare gewoonte waarover op dit forum de laatste tijd veel geklaagd wordt. U zou daar een klacht over in kunnen dienen, maar efficiënter om uw geld terug te krijgen is waarschijnlijk om contact op te nemen met de klantenservice. Dat kan helaas niet (meer) via dit forum, maar als u hun vriendelijk uitlegt wat er is gebeurd en niet vaker een dergelijke boete heeft gekregen, zijn zij vaak bereid deze kwijt te schelden.

Op dit forum wordt u (vrijwel) alleen geholpen door andere rrizigers zoals mijzelf en wij kunnen dan ook niets met uw relatienummer en een kenmerk, vandaar dat ik hierboven een aanname moet doen en u verder ook niet kan helpen helaas.

 

Reageer