beantwoord

zogenaamd gemiste uitchecks

  • 8 February 2023
  • 5 reacties
  • 175 Bekeken

Ik ben zo langzamerhand klaar met NS en dat zogenaamd klantvriendelijke gedoe. Ik overweeg de aanschaf van een auto (net van afgestapt). Sinds ik 1 mail ontving van een gemiste uitcheck ben ik heel (heeeel) alert op mijn check-outs en ga nooit het poortje door voordat ik “Uitgecheckt” in het venster heb gezien, Niettemin blijf ik regelmatig die mails ontvangen en ik maak er nooit werk van omdat het genoemde afgelegde traject altijd overeenstemt met het daadwerkelijk afgelegde traject, maar nu ontvang ik een mail met een claim van € 50. Het gaat om het traject Amsterdam-Rotterdam, waar ik normaliter 14,74 voor betaal. Ik dacht nog even dat het een valse mail betrof, maar de afzender lijkt te kloppen.

Sowieso vind ik het belachelijk om voor een klacht als deze aangewezen te zijn op een “community”, maar hip is het wel. Lekker alles met iedereen delen. Geen nood, ik ga morgen ook de klantenservice bellen, toch niks beters te doen. Terwijl ik in de wacht sta kan ik dan mooi de advertenties checken voor tweedehands auto’s.

icon

Beste antwoord door Laura NS 8 February 2023, 14:54

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Succes, en zo’n mailtje zegt niet zoveel zolang die 50 euro niet op je factuur terecht komt.

Welkom op onze NS Community, trijnrijsnomore. Erg jammer dat je een minder goede ervaring hebt met NS Flex. Het duurt inderdaad soms even voordat reizen in zijn geheel ingeladen zijn. We kunnen hier niet meekijken in de reisgegevens, dus ik raad je aan daarvoor even contact op te nemen met onze klantenservice. Dat kan via telefonie, chat of sociale media (NS_Online voor twitter, NS voor Facebook). Je bent dus niet verplicht je klacht hier neer te leggen, dat kan via al onze kanalen. Waar heb je dit vernomen?

Het probleem van onterechte mails over zogenaamd gemiste checkouts, zoals hierboven beschreven, ervaar ik ook sinds 2 maanden. Ook bij mij worden de ritprijzen correct gecorrigeerd, maar leiden de mails wel tot irritatie. Het klopt namelijk niet dat ik niet uitcheck, dat doe ik wel.

Aangezien ik hier in de NS community geen oplossing tegenkwam, heb ik vorige week gebeld met NS klantenservice. Zelf heb ik dit probleem sinds ik begin januari een nieuwe OV chipkaart heb, dus mijn vermoeden was dat het mogelijk daar aan ligt. De medewerkster kende het probleem niet, ging mee in mijn vermoeden en adviseerde daarom met OV chipkaart te bellen. Daar kwamen we tot de conclusie dat dit probleem alleen bij NS speelt, en niet bij andere vervoerders waar ik ook gebruik van maak. Het probleem lijkt dus wel degelijk bij NS te liggen. NS, hoe gaan jullie dit probleem oplossen?

Welkom op onze NS Community, Lotte4567. Vervelend dat dit zo vaak gebeurt. Merk je dit vaak op een zelfde traject? Het kan ook liggen aan een poortje/paaltje die iets niet goed registreert. Zijn het mails over dat je echt iets gemist hebt waar je nog iets mee moet, of een mededeling dat je rit is gecorrigeerd?

Reputatie 7
Badge +3

Zie ook 

 

Reageer