beantwoord

Op zoek naar informatie over het verkrijgen van de prachtige lamp in treinstel 8742 van de NS VIRM!

  • 25 March 2023
  • 3 reacties
  • 153 Bekeken

Beste forumleden,

Als frequente reiziger met de treinen van de NS, ben ik gecharmeerd van de stijlvolle inrichting van treinstel 8742 van het type VIRM. In het bijzonder ben ik geïntrigeerd door de prachtige blauwe lamp die in dit treinstel hangt. Ik ben op zoek naar informatie over de mogelijkheid om deze lamp over te nemen voor mijn eigen interieur.

Ik begrijp dat er bepaalde regels en voorschriften zijn voor de verkoop van onderdelen en accessoires van treinen, en ik ben benieuwd of er een mogelijkheid bestaat om deze lamp te kopen en wat de eventuele kosten hiervoor zouden zijn. Ik zou graag willen weten of er forumleden zijn die hier meer informatie over hebben, of die ervaring hebben met het verkrijgen van onderdelen van treinen.

Ik waardeer uw tijd en aandacht voor dit verzoek, en kijk uit naar uw reacties. Als er verdere vragen zijn, hoor ik die graag.

Met vriendelijke groet,

 

 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 26 March 2023, 11:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Bedoel je specifiek het armatuur, of de lamp die erin zit?

In het laatste geval, het zijn voor zover ik weet gewoon ouderwetse TL-lampen die erin zitten, en hier is na vervanging een afwijkende kleur teruggeplaatst. Dat zal een TL Lamp met een lichtkleur van 4000k of richting 6500k zijn gok ik zo.

Je kunt overigens met een simpel (LED) TL armatuur (met lichtkap) qua uitstraling al een heel eind in deze richting komen.

Al is het niet echt sfeervol licht. 😅

Bedankt voor uw reactie!

Ik ben specifiek op zoek naar de mogelijkheid om de mooie behuizing van de lamp in treinstellen van de NS over te nemen voor mijn eigen interieur. Het gaat mij om de armatuur en de stijlvolle behuizing die eromheen zit, omdat ik deze als een uniek en waardevol object beschouw.

Ik hoop dat dit mijn wens verder verduidelijkt en ik kijk uit naar eventuele verdere reacties of suggesties.

Hoi VIRMconnoisseur en welkom bij onze Community!

Je hebt zeker gelijk als je zegt dat deze verlichting uniek is. NS gaat op een duurzame manier om met dit soort producten en dat wil zeggen dat deze pas worden verwijderd als een treinstel wordt gereviseerd of wanneer een behuizing kapot is gegaan. De materialen die dan overblijven worden zoveel mogelijk hergebruikt of beschikbaar gesteld aan kunstenaars die er weer wat moois van kunnen maken. Het los kopen van een dergelijk armatuur is helaas niet mogelijk :(.

In het verleden zijn onderdelen van treinen wel eens geveild, maar dat ging toen voornamelijk om onderdelen van een oude Sprinter die aan het einde van de levensduur kwam. Verder kun je op deze pagina zien wat we doen met deze producten. Mochten we iets unieks hebben, dan wordt dat op die pagina gedeeld.

Reageer