Skip to main content

Amsterdam Centraal doolhof

Vannacht kwam ik na veel vertragingen rond half twee vanuit Den Bosch aan op het centraal station in Amsterdam maar weet dan nog maar de weg naar de fietsenstalling te vinden! Twee keer de verkeerde kant op gestuurd door medewerkers van het station die ook weinig moeite deden om te helpen en alleen maar een grote mond gaven. Het is toch bizar dat alle ingangen afgesloten zijn en je eerst een half uur rond moet lopen om de uitgang die nog wel open is te vinden! Vanaf het perron kun je elke trap/roltrap af om er beneden pas achter te komen dat je daar niet verder kunt en dus weer naar boven moet om in de juiste hal terecht te komen. Waarom wordt dat niet beter aangegeven op het station? En ik zet mijn fiets netjes in de parkeerkelder omdat deze niet meer buiten op straat mag staan in de buurt van het station maar na 1 uur wordt het wel erg moeilijk gemaakt om die fietskelder nog te bereiken! Waar kan ik een officiele klacht indienen? De treinkaartjes worden steeds duurder maar de ns ook steeds klantontvriendelijker.

6 reacties

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 210 reacties
  • 3 maart 2025

Hi San1234! Welkom bij de NS Community. 

Vervelend dat je vannacht zoveel problemen had met het vinden van de fietsenstalling. Heb je jouw fiets uiteindelijk kunnen vinden? Informatie over de klachtprocedure lees je hier

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3707 reacties
  • 3 maart 2025

Ik zag dat ​@San1234 ook in onderstaand topic heeft gereageerd. Het gaat vooral dus om de nachtsluiting. In bijgaand topic is dus ook al aangegeven dat dit slecht gecommuniceerd wordt. Helaas is de conclusie dat er helemaal niets mee is gedaan..

• Auteur
  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 3 maart 2025

Het gaat inderdaad niet om het wel of niet kunnen vinden van mijn fiets maar om de route in het station. Naast dat het slecht staat aangegeven is het onlogisch dat men er alleen via de achterkant uit kan en dan buiten om moet lopen om uiteindelijk bij de voorkant van het station uit te komen. Het kost ook een hoop extra tijd en frustratie. Ik ben met name benieuwd wat hier aan gedaan gaat worden want ik ben duidelijk niet de enige met dit probleem.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29864 reacties
  • 3 maart 2025

Tja, apart dat je ‘s nachts alleen via de IJzijde naar buiten kunt, en de stalling daar om middernacht sluit dus daar heb je ook niets aan.

Maar de Westtunnel (of IJ-passage) is ‘s nachts toch wel open aan de centrumzijde?

• Auteur
  • Sprinter
  • 3 reacties
  • 4 maart 2025

Helaas is er na 1 uur niets meer open aan de centrumzijde. NS, zouden jullie nog willen reageren?

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9194 reacties
  • 4 maart 2025

Het signaal is doorgezet. Spijtig dat dit nog niet duidelijk wordt gecommuniceerd. Hopelijk zal dit snel veranderen.

Reageer