Skip to main content
beantwoord

bereikbaarheid perrons op A'dam cs

• Op het juiste spoor

vrijdag wil ik naar Heemskerk. Ik loop tijdelijk met krukken. Omdat Sloterdijk aan elkaar hangt van de liften en roltrappen en die in mijn ervaring vaak en lang kapot zijn, wil ik vanaf CS reizen. Nu is mijn vraag voor welke perrons ik moet omlopen en of je voor alle perrons dezelfde stationsingzng kunt gebruiken. Ik kan geen info hierover vinden bij nsstations en prorail dus ik zou heel blij zijn met informatie!

Beste antwoord door Henkpeetersen

De rechtstreekse stoptrein naar Beverwijk vertrekt in Amsterdam van Spoor 1. Aangezien u met krukken loopt denk ik niet dat u via Uitgeest wil reizen en daar dan overstappen. Spoor 1 ligt buiten de kap in Amsterdam CS en de lift in de west-tunnel aldaar was vorige week in ieder geval nog niet bereikbaar. Vanaf de centrale tunnel in Amsterdam is het nog een behoorlijk eind lopen naar spoor 1. Vandaar mijn advies om toch via Sloterdijk (spoor 7) te reizen.

De treinen vertrekken vanaf Centraal om.26 en .56 uur. Vanaf Sloterdijk om .01 en .31 uur.

Bekijk origineel

Forum|alt.badge.img+1

De rechtstreekse stoptrein naar Beverwijk vertrekt in Amsterdam van Spoor 1. Aangezien u met krukken loopt denk ik niet dat u via Uitgeest wil reizen en daar dan overstappen. Spoor 1 ligt buiten de kap in Amsterdam CS en de lift in de west-tunnel aldaar was vorige week in ieder geval nog niet bereikbaar. Vanaf de centrale tunnel in Amsterdam is het nog een behoorlijk eind lopen naar spoor 1. Vandaar mijn advies om toch via Sloterdijk (spoor 7) te reizen.

De treinen vertrekken vanaf Centraal om.26 en .56 uur. Vanaf Sloterdijk om .01 en .31 uur.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 14 april 2025

M.b.t. de impacht van de huidige werkzaamheden geldt dat de Westtunnel alleen vanaf de IJzijde open is en vanuit daar spoor 1 en 2 alleen met ee  vrij drukke lift bereikbaar zijn en de Oosttunnel juist alleen aan de kant van het Centrum open is. Vanuit de middentunnel in het verlengde van de hoofdingang zijn wel alle perrons bereikbaar en deze is ook vanaf beide kanten toegankelijk.

Reageer