Boa medewerker dreigt mij van de trap de duwen | NS Community

Boa medewerker dreigt mij van de trap de duwen


Reputatie 1
De boa medewerker wou mij samen met zijn collega van de trap af gooien toen ik daar liep met mijn fiets.

Ik was hier niet van gediend en vond het ongepast. Ik zei vind je dat normaal dat is hardstikke gevaarlijk Dat vonden ze grappig waarna ik ze uitschold voor zwakzinnige.

Daarna hebben ze mij 15km achtervolgd en geprobeerd om klem te rijden met hun auto.

Ik heb telefonisch al een klacht ingediend. Maar wil graag nog wat meer gegevens weten over deze boa,s.

Hoe kan ik mijzelf beschermen tegen dit soort boa,s.? Het is toch helemaal niet de bedoeling dat een veiligheids medewerker een fetisj heeft voor het intimideren van mensen...

Ik heb gister mijn ov chipkaart weggegooid. U zult mij niet meer vinden in de trein.

Mijn vertrouwen is weg en jullie hebben mij bang gemaakt. Dit hebben jullie nog niet opgelost en ik vind het niet netjes dat zulke aggresieve medewerkers gemachtigd zijn om mij aan te vallen, te intimideren, uit te schelden en te bedreigen. Ik weet nog niet precies wat ren gepaste maatregel is om dezr medewerkers te straffen. Maar een ontslag zou op zijn plaats zijn.

Dit gebeurde allemaal om 00:20 op station alkmaar.

Graag deze medewerkers opsoren en aanpakken. Ik zal mijzelf ook beter beschermen in de toekomst tegen dit tuig wat zich verschuilt achter de ns .

42 reacties

Reputatie 4
Nou, ik moet eerlijk zeggen, het eerste deel van de OP klonk nog een soort van aannemelijk, maar bij "Daarna hebben ze mij 15km achtervolgd" ben ik gestopt met lezen.

15 kilometer...really? Waarom zou beveiligingspersoneel je die hele afstand achternazitten? En mocht het al zo zijn dat ze je achterna zaten, dan zou ik na een paar honderd meter al 112 gebeld hebben.

Waarschijnlijk is het hele verhaal dus inderdaad "opgeleukt", voorzover je van die term kan spreken.
Reputatie 7
Badge
Precies. I just don´t buy it. 😌
Wat veel agressie het lijkt wel steeds kwader tot erger te gaan worden. Jammer......
Misschien een slotje?: TS laat niets meer van zich horen en ik heb de indruk dat er nu her en der onjuiste conclusies worden getrokken?? Zie bijvoorbeeld de laatste post van Jesper65536
Reputatie 7
Nou, ik moet eerlijk zeggen, het eerste deel van de OP klonk nog een soort van aannemelijk, maar bij "Daarna hebben ze mij 15km achtervolgd" ben ik gestopt met lezen.

15 kilometer...really? Waarom zou beveiligingspersoneel je die hele afstand achternazitten? En mocht het al zo zijn dat ze je achterna zaten, dan zou ik na een paar honderd meter al 112 gebeld hebben.

Waarschijnlijk is het hele verhaal dus inderdaad "opgeleukt", voorzover je van die term kan spreken.


Die 15 km is inderdaad Visserslatijn. Laat het tweede cijfertje maar vallen.

Enfin, dat verandert de kern van de zaak niet. Hadden gele hesjes ineens zin een betalende NS-klant lastig te vallen ?
Alleen dat al klinkt al te zot... totdat je zelf ervaring hebt met allerlei BOA's en ander volk.

Dus Henk heeft de juiste reactie reeds gegeven.

Thoms gratuite mening, dat de betalende NS-klant het zelf heeft uitgelokt (en ook een asociaal is) voegt daaraan niets toe en is waarschijnlijk niet waar. De keren, dat ik een NS-er zich heb zien misdragen, deed de klant niets fout.
Dus Henk heeft de juiste reactie reeds gegeven.

Ik had zelf niet zoveel trek in oordelen over het verhaal en de discussie die daaruit ontstaat. Dat laat ik aan anderen. Of mijn reactie juist is of niet laat ik ook graag in het midden. Het is wat ik zou adviseren te doen als je als bedoeling hebt om bij NS te klagen over haar werknemers. Waarheidsvinding kan wat mij betreft dan in het proces plaatsvinden, zoals Slide aangeeft zijn er o.a. bodycams aanwezig. Verder is aangifte natuurlijk altijd een optie, zoals Thom reeds aangaf.

De bal ligt wat mij betreft nu bij TS.

Overigens ben ik wel benieuwd op grond waarvan en welk “probleem” TS precies zou hebben bij liegen in de (boa) klacht. Ik wil liegen zeker niet aanmoedigen of goedpraten, maar ben wel benieuwd naar de basis om daar iets mee te doen vanuit het proces. Toelichting is welkom, eventueel in DM om dit topic niet verder te vervuilen 🙂
Reputatie 4
Ik heb nog nooit confrontaties gehad met NS medewerkers. Ik heb ook ze ook nooit een probleem gevonden. (Tenzij ik mijn OV-chipkaart verloren was.) Ik geloof er dus ook geen sikkepit van. Maar het blijft geinig om klachtentopics te lezen😂
Badge +3
...
Reputatie 7
Badge
Ik heb nog nooit confrontaties gehad met NS medewerkers. Ik heb ook ze ook nooit een probleem gevonden. (Tenzij ik mijn OV-chipkaart verloren was.) Ik geloof er dus ook geen sikkepit van. Maar het blijft geinig om klachtentopics te lezen😂
Mensen die dit verhaal werkelijk waar geloven zijn echt simpel. 😂
Reputatie 7
Badge +4
Ach, hij reageert niet en leest dit waarschijnlijk ook niet. Dat had hij wel gedaan als het enig waarheidsgehalte had. Dan had het bovendien in de kranten gestaan. Te veel nepnieuwsfora gelezen mogelijk.

Wat mensen schrijven zouden we hier serieus moeten nemen, maar men moet het ons nu ook weer niet te moeilijk maken. NS kan niet reageren met wat een onzin, maar dat kunnen wij als forumleden na een tijdje wel, als dat blijkt.
Ach, hij reageert niet en leest dit waarschijnlijk ook niet. Dat had hij wel gedaan als het enig waarheidsgehalte had en dan had het bovendien in de kranten gestaan. Te veel nepnieuwsfora gelezen mogelijk.

Wat mensen schrijven zouden we hier serieus moeten nemen, maar men moet het ons nu ook weer niet te moeilijk maken. NS kan niet reageren met wat een onzin, maar dat kunnen wij na een tijdje wel als dat blijkt.



Dit verdient wel enige aandacht. De vraag is of de realiteit waarin een ander, al dan niet tijdelijk, verkeert afdoen als onzin die ander altijd ten goede komt. Enige voorzichtigheid lijkt mij daarbij geen kwaad te kunnen.
Reputatie 7
Badge +4
Terecht en vandaar de aanvankelijk voorzichtige reacties waarbij om verheldering wordt gevraagd. Hoe belachelijk het ook lijkt en hoezeer het ook in de stijl van de scheldfora gaat, het kan ook een mate van waarheid bevatten. Er zijn mensen die denken dat alle fora zo werken als de eerstgenoemde. Het is wel een gegeven dat ze er zijn.
@Thom
Je begrijpt denk ik niet helemaal wat ik bedoel. Ook al kan de ander jou niet overtuigen, het is, al dan niet tijdelijk, zijn realiteit. (zal dit vanavond of morgen in een PB nader toelichten)
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben niet van het existentialisme en subjectieve waarheden. Mensen kunnen natuurlijk een eigen beleving hebben maar de grens is daarbij wel dat ze niet anderen beschadigen en beschuldigen met oncontroleerbare waarheden op de moderne elektronische schandpaal, zoals we die nu met internet hebben.

De eigen realiteit is niet onaantastbaar, ook dan gelden objectieve criteria. Hier speelt mens- en maatschappijbeschouwing een rol.

Ik heb dat wel eens een vulgaire vorm van existentialisme genoemd. Er is ook nog zoiets als netetiquette.
@Thom
Zal je vanavond of morgen in een PB aangeven wat ik bedoel, bepalen we daarna hoe we eventueel verder gaan.
Reputatie 7
Badge +4
Is goed. Ik ga even vieren dat ik vader en grootvader ben. 😉
Badge +3

Ze (social media) hebben er weer eentje hoor.. https://twitter.com/JbOppositie/status/1310683875287486469

Ik heb maar even naar dit topic verwezen, voor wie echt wil klagen.

In de video staat het al “het ging (slechts) om een kaartje?” Vervoerbewijs (wat is dat?) Tja, als je dat niet hebt of snapt...

Reageer