Goeiedag, mijn vriendin kwam vandaag half 9 ‘s avonds uit haar werk. Om voor de avondklok thuis te komen liep ze achter een vriendin aan door het station, in plaats van om te lopen wat ze normaal gesproken doet. Toen kreeg ze twee boetes omdat ze en geen geldig vervoersbewijs had, en omdat ze dacht dat ze haar id kaart niet bij zich had. De agent vroeg of hij in haar tas mocht kijken, en vond de id kaart. Toch kreeg ze alsnog een boete omdat ze had “gelogen”. Kreeg ze nog een vervoersbewijsje terwijl ze geeneens met de trein wou gaan. Dit is toch lachwekkend. Is er een mogelijkheid om zo’n boete aan te vechten of heeft dit geen zin? Ik vind ze in mijn ogen allebei onterecht. Mijn vriendin en ik gaan nooit met de trein.
Boete voor station doorlopen zonder OV
Beste antwoord door Robert B
Dat je zelf niet weet of je een id bij je hebt kan natuurlijk gebeuren, maar een rijbewijs telt op zich ook dus daar zou naar gevraagd kunnen worden. Doe als eerste maar iets aantoonbaars met je naam en foto en dan praten we verder. En bij een bankpasje heb je in de regel in ieder geval een naam.
Voordat je in je tas mag laten kijken, en ze alsnog iets vinden (dus je hebt gelogen!?) is er waarschijnlijk meer aan de hand geweest.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.