Skip to main content
beantwoord

defectie kaartautomaat Geldrop

• Op het juiste spoor

Afgelopen dinsdag wilden we onze laatste vrij-reizen reis opnemen, maar de kaartautomaat was defect. Met de conducteur hebben we een oplossing gevonden: doorreizen naar Tilburg en daar pas inchecken.

1. Wanneer is de geldautomaat gerepareerd, en hoor ik daar wat van?
  2. In Tilburg was geen mogelijkheid om buiten de poortjes in onze vrij-reizen reis op te halen. We zijn achter iemand anders door de poortjes geglipt, toen de vrij-reizen reis opgehaald, ingecheckt en onze reis eindelijk kunnen vervolgen. Hoe kan dit anders?

Beste antwoord door MoDe

Wat fijn dat je een meedenkende conducteur hebt getroffen. Wanneer je niet door de poortjes kunt, dan kun je gebruik maken van de informatieknop. Het poortje kan dan op afstand geopend worden. Meelopen met anderen is niet toegestaan en kan een boete opleveren.

Wanneer de automaat gerepareerd wordt, weten wij niet, maar wel dat je daar geen persoonlijk bericht van zult krijgen.

Bekijk origineel

5 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13534 reacties
  • Antwoord
  • 14 maart 2025

Wat fijn dat je een meedenkende conducteur hebt getroffen. Wanneer je niet door de poortjes kunt, dan kun je gebruik maken van de informatieknop. Het poortje kan dan op afstand geopend worden. Meelopen met anderen is niet toegestaan en kan een boete opleveren.

Wanneer de automaat gerepareerd wordt, weten wij niet, maar wel dat je daar geen persoonlijk bericht van zult krijgen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3758 reacties
  • 14 maart 2025

U gaat daar geen reactie op ontvangen. Ik neem aan dat u bij 1 kaartautomaat bedoeld en geen geldautomaat.

Staat er in Geldrop maar één NS-automaat?? Indien er twee staan dan heeft NS waarschijnlijk 1 automaat uitgeschakeld?

U heeft gelukkig een begripvolle conducteur gehad want hij had u ook een boete kunnen geen. Aan de binnenzijde van het station staat wel een automaat waarbij u saldo kunt laden. Ik weet even niet of je op die automaten ook een vrij reizen dag kan ophalen.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 191 reacties
  • 14 maart 2025
Henkpeetersen schreef:

U gaat daar geen reactie op ontvangen. Ik neem aan dat u bij 1 kaartautomaat bedoeld en geen geldautomaat.

Staat er in Geldrop maar één NS-automaat?? Indien er twee staan dan heeft NS waarschijnlijk 1 automaat uitgeschakeld?

U heeft gelukkig een begripvolle conducteur gehad want hij had u ook een boete kunnen geen. Aan de binnenzijde van het station staat wel een automaat waarbij u saldo kunt laden. Ik weet even niet of je op die automaten ook een vrij reizen dag kan ophalen.

Jewel dat kan als je een ov chipkaart heb dan kun op bestelling ophalen drukken en dan zal het moeten werken hoop ik 

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3758 reacties
  • 14 maart 2025
MCN 2021 schreef:
Henkpeetersen schreef:

Jewel dat kan als je een ov chipkaart heb dan kun op bestelling ophalen drukken en dan zal het moeten werken hoop ik 

Bedankt TS had dus binnen de poortjes kunnen blijven. (maar dat moet je natuurlijk wel net weten).

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 191 reacties
  • 14 maart 2025
Henkpeetersen schreef:
MCN 2021 schreef:
Henkpeetersen schreef:

Bedankt TS had dus binnen de poortjes kunnen blijven. (maar dat moet je natuurlijk wel net weten).

Graag gedaan 

Reageer