Ns heeft in haar missie staan dat ze bij stations de biodiversiteit stimuleert. Concrete acties met bomen planten en groen aanbrengen. Nu is er sinds vanmiddag een bedrijf in opdracht van de NS op station Zutphen aan het werk. Zij halen het groen tussen een stenen wal uit en smeren het dicht met een soort beton. Al het leven, torretjes en wat vogels kunnen eten gaat zo naar de filistijnen. En het wordt een kille grijze wand. Hoe krijg ik contact met de NS hierover en ook dat ze zich aan hun eigen missie houden?
Ns heeft in haar missie staan dat ze bij stations de biodiversiteit stimuleert. Concrete acties met bomen planten en groen aanbrengen. Nu is er sinds vanmiddag een bedrijf in opdracht van de NS op station Zutphen aan het werk. Zij halen het groen tussen een stenen wal uit en smeren het dicht met een soort beton. Al het leven, torretjes en wat vogels kunnen eten gaat zo naar de filistijnen. En het wordt een kille grijze wand. Hoe krijg ik contact met de NS hierover en ook dat ze zich aan hun eigen missie houden?
Als je een stenen wal niet zo onderhoud valt hij over 10 jaar uit elkaar.
Juist het stationsplein van Zutphen valt op door haar groene en verzorgde uitstraling. Heerlijk om even te zitten als je even op de trein moet wachten.
NS maakt reclame voor duurzame uitstapjes, o.a. met fiets. Er zijn echter veel te weinig mogelijkheden om fiets mee te nemen. Vooral in deze tijd dat we allen proberen iets voor onze natuur te die , is het stimuleren van het trein en fietsverkeer zo belangrijk!
Verzoek: creeer meer fietsplekken in trein (in bv Italië heb je xtra wagons). Ik weet zeker dat er dan nog meer mensen de trein gaan nemen!!
NS maakt reclame voor duurzame uitstapjes, o.a. met fiets. Er zijn echter veel te weinig mogelijkheden om fiets mee te nemen. Vooral in deze tijd dat we allen proberen iets voor onze natuur te die , is het stimuleren van het trein en fietsverkeer zo belangrijk!
Verzoek: creeer meer fietsplekken in trein (in bv Italië heb je xtra wagons). Ik weet zeker dat er dan nog meer mensen de trein gaan nemen!!
Voor die paar mooie dagen per jaar dat mensen massaal hun fiets mee willen nemen in de trein wil jij het hele jaar door zitplaatsen opofferen. Een extra wagon moet net kunnen. Ben jij bereid om meer te gaan betalen voor een fietskaartje? Een extra wagon of treinen aanpassen voor meer fietsplaatsen kost geld en daar wil ik als reiziger zonder fiets niet voor gaan betalen. De kans op een zitplaats wordt met het creëren van meer fietsplaatsen kleiner. Als ik op elke mooie fietsdag moet staan, dan zal ik op die dagen de trein juist mijden. Dat doe ik nu al in de zomer.
Waarom niet fietsen in de eigen omgeving of een ov-fiets huren?
NS maakt reclame voor duurzame uitstapjes, o.a. met fiets. Er zijn echter veel te weinig mogelijkheden om fiets mee te nemen.
NS gaat er vanuit dat je een OV-fiets huurt, alleen zijn die OV-fietsen niet echt geschikt om langere fietstochten te maken, afgezien van een OV e-bike, maar die zijn maar op een handjevol stations te huur.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.