Skip to main content

Onfatsoenlijke behandeling

Sommige conducteurs maken je echt gek, alsof het leven niet zuur genoeg is. Het voorste treinstel was vol en ik ging dus naar het achterste treinstelsel, maar ik blijf dan altijd aan de rand lopen zodat de hersenen van de conducteur begrijpen dat je niet moet fluiten. Precies een  seconde voordat ik de knop wil indrukken, fluit hij, maar hij sluit de deur eerst in plaats van eerst fluiten. 

Ziek irritant! Debiele mensen vinden mij altijd. Trein had ook niet eens vertraging. Je gaat toch sowieso niet fluiten als iemand aan de rand van het spoor staat. Zielig mens dat die is en dan janken als iemand in de trein kt tegen ze gaat doen. Ik kan hier gewoon echt niet tegen en elke keer vinden zulke mensen mij. Je kan mijn situatie niet verwarren met een passagier die net de trein wil halen.  En dan  blijft  die  maar staren ook, zijn schuld wetend. Pas jullie aan!  Overigens zegt dit niks over de andere conducteuren, maar ik word ook van maar 1 rotte appel ziek.

10 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2365 reacties
  • 3 maart 2025

Pas jij je maar eens aan aan de regels.

En let een beetje op je taalgebruik 😉.

'Precies een seconde voordat ik de knop wil indrukken, fluit hij, maar hij sluit de deur eerst voordat hij fluit.' vind ik het beste gedeelte van je verhaal.

• Reisleider*
  • 54 reacties
  • 3 maart 2025

Hoi ​@Türkische_Bahn,

Ik snap je frustratie. Ik snap niet dat je dat met dit soort taal onder woorden brengt. Onnodig en kwetsend voor betreffende conducteur.

Ik was er niet bij en kan ook niet oordelen over hoe het gegaan is. Maar je bijdrage hier komt niet fijn over in ieder geval.

Als er een “dislike” knop was, had ik die ingedrukt.

Gorott schreef:

Pas jij je maar eens aan aan de regels.

En let een beetje op je taalgebruik 😉.

Asociaal gedrag vertonen  is geen regel. Verkeerd taalgebruik is ook subjectief. Je moet kijken of het proportioneel is😅

Op een dag schreef:

Hoi ​@Türkische_Bahn,

Ik snap je frustratie. Ik snap niet dat je dat met dit soort taal onder woorden brengt. Onnodig en kwetsend voor betreffende conducteur.

Ik was er niet bij en kan ook niet oordelen over hoe het gegaan is. Maar je bijdrage hier komt niet fijn over in ieder geval.

Dat is niet relevant. Ik zou je adviseren om je te focussen op de situatie. Die man ziet me en wacht ook gewoon niet even bij zijn eigen deur. Hoe triest kan iemand zijn. Was weer een jongeman die alle regels behalve fatsoensregels geleerd heeft. Of mijn taalgebruik gezien de ernst van de situatie en de anonimiteit van de conducteur, verkeerd is, lijkt me überhaupt te betwisten. Ik heb dit ook verstuurd, zodat jullie jullie meningen delen (; 

Misschien kan de naam van de topic aangepast worden

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1381 reacties
  • 3 maart 2025

De titel is aangepast naar een andere suggestie van Türkische_Bahn.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13431 reacties
  • 3 maart 2025

Hoe kan de conducteur weten dat jij nog wilt instappen?

Juristen_Wegen

Ik gebruik meestal de trein om te ontspannen en weg te vliegen van het sociale leve

MoDe schreef:

Hoe kan de conducteur weten dat jij nog wilt instappen?

Als je echt aan de rand van het toestel staat, moet een conducteur met goede  hersenen sowieso niet fluiten. Er ging sowieso al een topic rond over dat de conducteur fluit , terwijl er mensen aan het instappen zijn. Dus er gaat degelijk veel mis.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2365 reacties
  • 3 maart 2025
Juristen_Wegen schreef:

Als je echt aan de rand van het toestel staat, moet een conducteur met goede  hersenen sowieso niet fluiten.

Hoezo? Er zijn genoeg mensen die langs de trein lopen en niet instappen. Dat is een beetje moeilijk in te schatten als conducteur.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29850 reacties
  • 3 maart 2025

Tja we waren er niet bij, maar als jij richting of langs een trein wandelt en de HC de deuren vergrendelt en (daarna) fluit terwijl jij op een knop staat te duwen (dat zal dus een sprinter geweest zijn waarvan de deuren automatisch sluiten?)…

Dan ben je eigenlijk best wel (te) laat. Jammer dat je niet bij zijn eigen deur nog mocht instappen.

Als ik op de rand van de stoep langs een bushalte loop en mijn hand niet opsteek rijdt hij ook zomaar voorbij.

Reageer