beantwoord
Schiphol, dubbele spooraanduiding op vertrekstaat
Als ik op Schiphol ben en ik wil de trein pakken kijk ik altijd even op het bord van welk spoor de trein vertrekt. Er staat dan altijd aangegeven dat de trein van spoor 1-2, 3-4 of 5-6 vertrekt, afhankelijk van de trein. Ik ben benieuwd waarom er niet gewoon een spoor genoemd kan worden. Er zal vast wel een rede voor zijn.
Beste antwoord door Loes
DPu2002 schreef:
Als ik op Schiphol ben en ik wil de trein pakken kijk ik altijd even op het bord van welk spoor de trein vertrekt. Er staat dan altijd aangegeven dat de trein van spoor 1-2, 3-4 of 5-6 vertrekt, afhankelijk van de trein. Ik ben benieuwd waarom er niet gewoon een spoor genoemd kan worden. Er zal vast wel een rede voor zijn.
Hoi DPu2002,
Ik heb gehoord dat de treindienstleiding op het laatste moment beslist op welk spoor de betreffende trein wordt binnengenomen. Zoals bekend is het erg druk op Schiphol en gaan er veel treinen per uur naar toe en weer vandaan en ik geloof om de doorstroming op orde te houden doen ze dat op deze manier, stel dat er een trein vertraging heeft, nemen ze de volgende op het andere spoor binnen. Het heeft denk ik ook te maken dat het een tunnel is, je wil zo kort mogelijk de treinen binnen hebben staan.
Het is wel zo dat het perron hetzelfde blijft, dus ook al komt de trein op spoor 5 of 6, je hoeft niet extra omhoog en weer omlaag om bij de trein te komen, uitzonderingen natuurlijk daargelaten he.
Dit is dus wat ik er van weet, misschien dat er nog een andere reden is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.