Scooter bewaakt en overdekt stallen | NS Community
beantwoord

Scooter bewaakt en overdekt stallen

  • 7 May 2018
  • 7 reacties
  • 5567 Bekeken

Hallo iedereen ik woon al een tijdje in Eindhoven maar ik ga nu aankomende week naar strand en dan moet ik mijn Vespa ergens veilig kunne stallen om met de trein te gaan maar waar zijn er mogelijke scooterstallingen bij het station of welke fietsenstalling mogen scooters staan het is namelijk lastig te vinden op het internet maakt niet uit of het betaald is als het maar bewaakt is mvg celina
icon

Beste antwoord door Miriam NS 7 May 2018, 10:46

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo Celinas, welkom op onze NS Community.

Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's en begrijp dat er op het station geen bewaakte stallingen zijn waar je ook je scooter kunt stallen. Je zou kunnen kijken of dit bij het 18 Septemberplein mogelijk is, deze stalling is gratis. Waar wil je naar het strand? Dan kan ik misschien ook nog even wat andere opties voor je nagaan.
Halloo we gaan naar zandvoort aan zee en het 18 september plen mogen ook geen scooters
Reputatie 6
Badge +1
Voor zover ik weet kun je nergens op een station je scooter bewaakt stallen. Bij mijn woonplaats weet ik ook geen gemeentelijke stallingen waar dat wel zou mogen. Advies: dan maar met de bus naar het station als dat mogelijk is.
Het wordt inderdaad lastig, over het algemeen zijn de stallingen alleen voor fietsen. Is het advies van Keuzereiziger een optie voor je?

Aan de NS,

graag op ieder station behalve voor fietsen ook stallingsplaatsen voor scooters realiseren. Daar is overduidelijk behoefte aan! En niet, zoals het nu geregeld is dat scooters bijna nergens welkom zijn!  

Ciëtta 

Goedemiddag Ciëtta. Scooters hebben doorgaans een verbrandingsmotor en worden daardoor als een risico gezien m.b.t. brandveiligheid wanneer het gaat om overdekte (en veelal ondergrondse) fietsenstallingen. Buiten zo'n fietsenstalling zijn er vaak wel plaatsen beschikbaar, maar veelal zijn ze om die reden niet welkom. Helaas zal daar ook niet snel iets aan veranderen.

Ja, Stijn.
Bedankt voor je reactie, maar daarmee is het door mij aangekaarte probleem niet opgelost. Ik vind het namelijk wat kort door de bocht om scooters als groot stallingsrisico aan te merken. Hoe denk je eigenlijk dat te verklaren is, dat er overal ondergrondse garages zijn waar vele auto’s welkom zijn. Gaat daar het verhaal van verbrandingsmotoren en dus zg. groot risico m.b.t. brandveiligheid niet op? Misschien zou de NS er toch eens serieus mee aan de slag moeten gaan om deze service te faciliteren aan klanten met een scooter! 
Ik wil als klant van de NS mijn scooter veilig en droog kunnen stallen, wanneer ik erop uitga met de trein! Lijkt me logisch……

Reageer