Skip to main content
beantwoord

tijdweergave op poortjes


Toon eerste bericht

123 reacties

  • 0 reacties
  • 8 juli 2016
Zo lastig kan het toch niet zijn????



https://www.youtube.com/watch?v=dybLxFNp374

Klaas-Jan NS
  • Oud moderator
  • 6938 reacties
  • 8 juli 2016
We zijn afhankelijk van andere afdelingen en factoren. Zo gaat dat nou eenmaal. Het staat in ieder geval op onze agenda's.

Pe_pe
  • 8646 reacties
  • 9 juli 2016
Heeft iemand al ondervonden wat er gebeurt als je incheckt bij het ene poortje en daarna de incheck annuleert bij het poortje ernaast, terwijl dat volgens de ongelijk lopende klokken in de omgekeerde volgorde gebeurde?

  • 0 reacties
  • 9 juli 2016
Pe_pe schreef:
Heeft iemand al ondervonden wat er gebeurt als je incheckt bij het ene poortje en daarna de incheck annuleert bij het poortje ernaast, terwijl dat volgens de ongelijk lopende klokken in de omgekeerde volgorde gebeurde?

Sivan NS, zou je eens kunnen navragen, wat er in dit geval zou gebeuren?

  • 277 reacties
  • 9 juli 2016
Pe_pe schreef:
Heeft iemand al ondervonden wat er gebeurt als je incheckt bij het ene poortje en daarna de incheck annuleert bij het poortje ernaast, terwijl dat volgens de ongelijk lopende klokken in de omgekeerde volgorde gebeurde?


In de schermprints van janjan zien we wel het omgekeerde. Eerst de uitcheck om 11:20 en vervolgens opnieuw inchecken om 11:19. Aangezien het om een gratis reis gaat is voor mij niet duidelijk of dit nu goed gaat, of dat er eigenlijk check-in geannuleerd had moeten staan in twee van de gevallen.

  • 0 reacties
  • 11 juli 2016
De tijdsaanduiding bij poortjes die naast elkaar staan is op Sloterdijk, Hoorn en Hoorn Kersenboogerd weer gelijk.

Dennis
Forum|alt.badge.img+2
  • 6194 reacties
  • 11 juli 2016
janjan schreef:


Wat is dit? Scherm? Print? Automaat? Website?
Wat heb je gedaan? iuiuiu?

Ik denk dat de echte volgorde bepalend is voor de transacties, maar meen me te herinneren dat het van de automaatsoort afhangt of de transacties op geregistreerde tijd gesorteerd worden weergegeven of in de echte volgorde waarin ze op de kaart gezet zijn en nog staan. bijdragevandennis

  • 0 reacties
  • 11 juli 2016
@Dennis

Het gaat om de s van seconden. Dit is een scan van een print van een uitdraai van mijn reisinformatie. :)

Gewoon ff tussen de poortjes heen en weer rennen. :)

iuiuiu?

  • 0 reacties
  • 13 juli 2016
Erryt NS schreef:
Ik wacht nog steeds een reactie af, ik hoop hier dinsdag/woensdag antwoord te kunnen geven.


En?

Sivan NS
  • Oud moderator
  • 7309 reacties
  • 13 juli 2016
Ik stuur Erryt even een reminder, janjan!

Dennis
Forum|alt.badge.img+2
  • 6194 reacties
  • 13 juli 2016
janjan schreef:
iuiuiu?

i=in, u=uit.

  • 0 reacties
  • 13 juli 2016
@Dennis,

Dennis schreef:
Wat heb je gedaan? iuiuiu?


Correct! Nu nog het juiste muziekje erbij.

A in
B uit
C in
B uit
C in
B uit

Niet aan de grote klok hangen hé 🙂

  • 0 reacties
  • 13 juli 2016
Sivan NS schreef:
Ik stuur Erryt even een reminder, janjan!


Een reminder kan geen kwaad :)


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9194 reacties
  • 13 juli 2016
Ik moet jullie helaas nog teleur stellen. Ik heb nog geen antwoord ontvangen. Ik blijf er achteraan gaan en zal jullie op de hoogte houden.

  • 277 reacties
  • 13 juli 2016
Erryt NS schreef:
Ik moet jullie helaas nog teleur stellen. Ik heb nog geen antwoord ontvangen. Ik blijf er achteraan gaan en zal jullie op de hoogte houden.


Staat de vraag uit bij dezelfde mensen die eerst (reactie 4) het verkeerde antwoord geven?
Staat enkel de vraag uit waardoor dit verschil wordt veroorzaakt of is er meteen ook een opdracht uitgezet om dit probleem op te lossen?

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9194 reacties
  • 13 juli 2016
Hiervoor heb ik meerdere mensen benaderd. Tevens heb ik ook weer de afdeling die mij het antwoord gaf (reactie 4) aangesproken. Ik heb nog niets vernomen dat er opdracht is gegeven dit probleem op te lossen.

  • 0 reacties
  • 13 juli 2016
Het probleem is dus wel geconstateerd begrijp ik ?

Dennis
Forum|alt.badge.img+2
  • 6194 reacties
  • 13 juli 2016
janjan schreef:
Dennis schreef:
Wat heb je gedaan? iuiuiu?

Correct!

Met deze nieuwe informatie kan uit je lijstje inderdaad geconcludeerd worden dat niet alle klokken gelijk liepen (als je iiiuuu had gedaan was je lijstje gewoon wat verwacht kon worden).

  • 0 reacties
  • 14 juli 2016
Moet de trein halen, maar zo te zien lopen de klokken op Amsterdam Centraal weer gelijk.

@macca728,
Een volmondig JA:? is wel duidelijker. Tenzij er natuurlijk niks aan de hand is.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9194 reacties
  • Antwoord
  • 15 juli 2016
Het was inderdaad zo dat de klokken tijdelijk niet gelijk liepen. Door een systeemaanpassing hebben de poortjes (niet de paaltjes) meerdere dagen niet hun interne klok kunnen synchroniseren, en zijn daardoor uit de pas gaan lopen. Met een kleine slag om de arm is dit nu landelijk aangepast, en moeten de klokken vanaf heden/zeer binnenkort weer gesynchroniseerd worden volgens de ‘Utrecht tijd’. Het is dus opgelost. Alsnog ben ik zeer benieuwd of jullie nog verschillen kunnen vinden op 1 van de stations.

  • 0 reacties
  • 15 juli 2016
Erryt NS schreef:
Het was inderdaad zo dat de klokken tijdelijk niet gelijk liepen. Door een systeemaanpassing hebben de poortjes (niet de paaltjes) meerdere dagen niet hun interne klok kunnen synchroniseren, en zijn daardoor uit de pas gaan lopen. Met een kleine slag om de arm is dit nu landelijk aangepast, en moeten de klokken vanaf heden/zeer binnenkort weer gesynchroniseerd worden volgens de ‘Utrecht tijd’. Het is dus opgelost. Alsnog ben ik zeer benieuwd of jullie nog verschillen kunnen vinden op 1 van de stations.


Die interne klok kan dus al na een paar dagen meer dan een minuut afwijken:?

  • 0 reacties
  • 15 juli 2016
@Erryt NS

Bedankt voor het uitzoeken !!

  • 277 reacties
  • 15 juli 2016
Bedankt, Erryt, zowel voor het uitzoeken als voor de uitleg.

Sivan NS
  • Oud moderator
  • 7309 reacties
  • 15 juli 2016
Dat kan ik enorm waarderen, dat jullie Erryt nog even bedanken voor zijn harde werk. Dank daarvoor.

Treinspotter123
Inderdaad mooi om te zien dat er een probleem via dit forum is opgelost!

Reageer