Skip to main content
beantwoord

Toeslag IC Direct

Hallo

Even een vraag. Van de week moest ik met de IC direct reizen tussen Rotterdam en Schiphol. Ik nam de trein van 16.10u (ongeveer) op Rotterdam CS. Ik was echter al voor 16.00u op het perron en heb toen de toeslag op de kaart gezet. Had ik bij controle een probleem kunnen krijgen omdat er na 16.00u een ander tarief geldt? Ik heb geen controle gehad maar besefte me dit na de reis pas. Of weet het systeem zelf dat de eerstvolgende trein pas na 16.00u gaat en rekent hij automatisch het hogere spits tarief?

Beste antwoord door Tochjo

Het tijdstip dat de toeslag op de kaart geladen wordt, bepaalt het tarief, niet het tijdstip van reizen. U hebt dus niets verkeerd gedaan en had geen probleem gehad bij controle.

Bekijk origineel

2 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • 13159 reacties
  • Antwoord
  • 5 april 2025

Het tijdstip dat de toeslag op de kaart geladen wordt, bepaalt het tarief, niet het tijdstip van reizen. U hebt dus niets verkeerd gedaan en had geen probleem gehad bij controle.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30320 reacties
  • 6 april 2025

Klopt, iemand die om bijv. 15:40 de toeslag in Breda laadt betaalt € 1,80 voor naar Schiphol en iemand die om 16:10 de toeslag in Rotterdam laadt en in dezelfde trein stapt betaalt daarvoor € 3,00 🤣

Bij een e-ticket kopen voor de reis vanuit Breda betaal je namelijk altijd € 3,00 toeslag, dus waar die € 1,80 in de planner vandaan komt geen idee (maar die kan je dus ook gewoon om 15:40 op je bankpas zetten). 

Heb het ook niet bedacht… 🙄

Reageer