uitchecken en toch mail krijgen dat je niet hebt uitgecheckt | NS Community
beantwoord

uitchecken en toch mail krijgen dat je niet hebt uitgecheckt

  • 14 February 2022
  • 16 reacties
  • 615 Bekeken

Reputatie 6

Zowel op maandag 7 februari als vrijdag 11 februari j.l. heb ik rond 16.30 uur ingecheckt op station Dordrecht en rond 17.45 uur uitgecheckt op station Middelburg. Helaas al twee mails ontvangen van NS van een vergeten check uit terwijl dat wel netjes is gebeurd. Ook de check in op de vroege ochtend op station Middelburg wordt niet vermeld op mijn reizigersoverzicht, maar wel de check uit op station Dordrecht. Het lijkt erop dat de kaartlezers op station Middelburg geen gegevens verwerken en dit begint nu toch vervelend te worden. Bij het inchecken op station Middelburg komt toch echt de melding “ingecheckt reizen op rekening” en bij het uitchecken op station Dordrecht “uitgecheckt reizen op rekening”. Op de terugweg precies hetzelfde. Ik heb hierover reeds contact gehad met NS om dit in mijn reizigersoverzicht te corrigeren. Graag z.s.m. oplossen a.u.b.

icon

Beste antwoord door Aurora NS 14 February 2022, 22:01

Bekijk origineel

16 reacties

Hoi Marcel,

Wat balen dat het zo fout gaat. Fijn dat je inmiddels wel contact hebt gehad met de Klantenservice. Ik heb er alle vertrouwen in dat zij dit verder oppakken en afhandelen.

Heb twee mails ontvangen van twee verschillende reizen dat ik niet zo zijn uitgecheckt, op overzicht is gewoon te zien dat ik heb in- en uitgecheckt. Blijkbaar is er eerder iets met de meldingenstroom bij NS aan de hand dan met de in- en uitcheckers, groet

Hoi SPP. Welkom bij de Community.

Dan gaat er inderdaad iets niet helemaal goed! Er zijn al meerdere signalen binnengekomen hierover dus achter de schermen zijn ze dit aan het uitzoeken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik gisteren ook zo'n e-mail ontvangen dat ik geld ga terugkrijgen voor een gemiste uitcheck. Het idiootste is nog wel dat de reis goed geregistreerd is bij OV-chipkaart en dat ik de reiskosten al heb kunnen declareren. Het is volslagen absurd omdat ik gereisd heb tussen twee stations met poortjes en ik simpelweg niet kan vergeten uit te checken (tenzij de poortjes niet werken). Bij het klikken op de link om geld terug te vragen (wat ik overigens niet zou doen) staat er nu op de pagina dat er technische problemen zijn. 

Vandaag nog een tweede e-mail gekregen met de volgende tekst:
 

Omdat u deelneemt aan NS Extra maakt u gebruik van de check-uit alert service. Via deze service hebben we gesignaleerd dat u onlangs mogelijk vergeten bent in of uit te checken tijdens een reis met NS. Daardoor is het instaptarief van uw saldo afgeschreven. Het verschil tussen het instaptarief en de prijs van uw treinreis geven wij graag aan u terug. Wij hebben daarvoor aanvullende informatie over uw reis nodig. Hieronder staan de gegevens die bij ons bekend zijn:
 
Kaartnummer: **** **** **** 6007
Reisdatum: 2 maart 2022
Beginstation: Utrecht Centraal
Tijd van inchecken: 16:40:07
 
Via onderstaande link kunt u de reisgegevens die wij nodig hebben voor teruggave invullen. Nadat u het formulier heeft verzonden, ontvangt u het te veel betaalde bedrag zo snel mogelijk terug. U kunt dit bedrag als saldo op uw OV-chipkaart zetten bij de NS-kaartautomaat of bij ieder ander OV-chipkaart oplaadpunt. Dat kan tot 1 jaar na ontvangst van dit bericht.

is het een phishing mail??

Reputatie 7
Badge +3

Geen phishing. De reisgegevens in beide e-mails kloppen.

In de eerste e-mail staat overigens dat het bedrag al is klaargezet en dit het kan op halen bij een automaat op een station. Ik ben benieuwd of die “bestelling” inmiddels weer verwijderd is.

Wat een administratieve puinhoop.

ok, dat is fijn om te horen

Zelfde probleem. Zowel gisteren als vandaag zo'n email ontvangen. Betreft reizen op 1 en 2 maart.

 

Als ik de link volg krijg ik "

Er zijn technische problemen

Probeert u het later nog eens."

Reputatie 7
Badge +3

De technische problemen zijn er nog steeds. Wanneer gaat NS communiceren over de problemen? Wanneer krijgen we terugmelding van bijvoorbeeld @Aurora NS of @Denice NS?

Reputatie 7
Badge +1

Vorige week waren er ook al problemen met de reishistorie, toen werden (bij mij) alle check-ins/outs onterecht als gemiste check-out gezien.

Wellicht dat e.a. met elkaar te maken heeft. Deze screenshot maakte ik vorige week: 

 

Badge +3

Enkele uren geleden kreeg ik eveneens een mail dat ik niet zou hebben uitgecheckt voor een reis op 9 maart. Omdat ik een NS Flex-abonnement heb, werd in de mail aangegeven dat NS op basis van mijn reishistorie het eindstation heeft gecorrigeerd.

In zowel Mijn NS als in Mijn OV-chipaccount staat inderdaad geen check-uit geregistreerd. Maar ik ben zojuist naar een kaartautomaat gewandeld om daar de laatste transacties op mijn OV-chipkaart uit te lezen en daar staat wel degelijk een check-uit tussen. Op een ander station dan het gecorrigeerde station, overigens, maar van het verschil van 24 cent lig ik niet wakker.

Ik herinner mij dat ik voor de betreffende reis heb uitgecheckt bij een OV-chipkaartpaaltje dat was aangepast en nu was uitgerust met een nieuwe lezer, die ook een NFC-lezer heeft. Er gaat dus vermoedelijk nog iets mis met de verwerking van de transacties bij dat aangepaste paaltje.

Gezien alle andere meldingen in dit topic is het vast een structureel probleem en niet alleen bij dit paaltje het geval, maar voor de volledigheid meld ik maar dat het gaat om het paaltje op spoor 4 op station Utrecht Leidsche Rijn dat dus vernieuwd is en rechts bovenaan de trap staat als je het perron wil verlaten.

Badge +3

Ter info: het paaltje op Utrecht Leidsche Rijn dat het betrof, was vandaag weer vervangen door een ‘oud’ model kaartlezer.

Mail ontvangen voor teruggave, maar werkt niet door technische storing

Het is een jaar later maar heb precies hetzelfde probleem. Kreeg een mail dat ik een uitchecken ben vergeten, dat is niet het geval. 

Het is een jaar later maar heb precies hetzelfde probleem. Kreeg een mail dat ik een uitchecken ben vergeten, dat is niet het geval. 

Hoe lang geleden? Het kan een week duren voordat transacties zijn doorgegeven en verwerkt. In de tussentijd kun je dan een onterechte automatische mail krijgen.

ik kreeg de mail op 17/12 en het ging over 11/12, maar ik heb dit nog nóóit gehad en ik check elke weekdag in en uit. 

Reageer