Skip to main content

voorstel duidelijke informatie locatie kaartautomaten op perrons

Goedemiddag mede treinreizigers, 

Hierbij mijn verzoek om uw aandacht om het volgende; zojuist heb ik het bericht ontvangen dat NS gaat bezuinigen op kaartautomaten op stations en dat er zelfs 1 automaat  op het perron te vinden zijn. Nu is mijn voorstel/vraag hierop of NS opvallende bewegwijzeringen van de locatie tot stand wil brengen? Hierbij denk ik aan een aparte kleur dan de gebruikelijke van NS. Voordelen, het is enorm tijd besparend  en minder stress, zeg het zelf “ je gaat toch ook voor een leuk dagje uit?”. Jouw antwoord zie ik graag tegemoet en bedankt voor het mee denken. Fijne dag!

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 10 april 2025

Zijn die automaten zo lastig te vinden dan?

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 10 april 2025

Nu niet (volgens mij), maar als er automaten verdwijnen en er op veel stations maar 1 automaat overblijft kun je wel een situatie krijgen dat niet bij iedere ingang een automaat staat en je niet direct weet waar nog wel een automaat staat. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Als er echt maar eentje overblijft zal die wel op een centrale plaats (stationshal) komen, en als er nu bij beide ingangen van een station meerdere automaten staan lijkt het me logisch dat er aan beide kanten eentje blijft staan.

Zeker bij poortjes is het niet logisch om eerst helemaal naar de andere kant van een station te moeten (met een bankpas door de poortjes) om een kaartje uit een automaat of een bestelling op te halen.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 10 april 2025

Hallo bunga en welkom bij de NS Community,

Mag ik vragen waar je dit bericht hebt gekregen. Ik kan er intern (nog) niets over vinden. Ik zal in ieder geval je suggestie doorzetten dat mochten de automaten verdwijnen de laatste die overblijven goed vindbaar te maken.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 10 april 2025

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 10 april 2025

Ik dacht dat TS het over een nieuw artikel had. Zoals in dat artikel staat geschreven heeft dit weinig impact op de reiziger aangezien er al testen zijn gedaan door enkele automaten tijdelijk uit te zetten.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 10 april 2025

Misschien is er wel een lokaal sufferdje of ander media kanaal dat dit nu pas heeft gepubliceerd of TS heeft het recent op andere wijze vernomen.  Ik vind het op zich niet vreemd dat reizigers bij het lezen van een dergelijk bericht bezorgd zijn of de ene overgebleven automaat wel goed te vinden is. Wanneer het eenmaal zo ver is zal het in de praktijk waarschijnlijk allemaal wel meevallen. 

Reageer