Van OV-chipkaart kreeg ik de melding dat ik een gemiste uitcheck had op maandag 13 maart. Ik heb de stappen gevolgd en inderdaad geld teruggekregen. Dat was voor een rit 's ochtends van Hilversum naar Utrecht Overvecht. Met de bevestiging van de correctie kan ik nu mijn reiskosten declareren.
Het vreemde is dat ook de reis in de middag terug helemaal niet geregistreerd is, niet bij OV-chipkaart en ook niet in MijnNS. Misschien dat daar ook nog een correctie van volgt. Ik ben op zowel Utrecht Overvecht als Hilversum door een poortje gegaan.
Er waren die ochtend wel verstoringen in het treinverkeer vanwege ijzel op de bovenleiding. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets te maken heeft gehad met de niet (goed) geregistreerde ritten.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
beantwoord
Storing registratie reizen op 13 maart?
Beste antwoord door Tomas NS
Hoi iMark,
Dat is inderdaad erg bijzonder. Mij is geen storing bekend voor die dag. Er kan soms sprake zijn van een lange verwerkingstijd, al zou de reishistorie dan toch wel bij OV-chipkaart bekend moeten zijn. Als de reizen helemaal niet te zien zijn heb ik er een hard hoofd in dat wij de reizen krijgen aangeleverd vanuit OV-chipkaart.
Reis je op saldo? Zo ja, is er door jou na te gaan of er wel saldo is afgeschreven voor die reis? En heb je hierover ook contact gehad met de klantenservice?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.