Skip to main content
beantwoord

Adres wijzigen

Hoi!

Ik heb zojuist een mail gekregen dat ik een nieuwe foto moest uploaden en dat ik mijn adres moest controleren. Het adres in de mail is een adres waar ik al jaren niet meer woon. Foto uploaden was geen probleem, maar ik kan nergens vinden dat er überhaupt een adres staat... Ik kan wel een adres toevoegen, maar het oude adres kan ik nergens terugvinden. Iemand tips hoe ik toch kan zorgen dat de nieuwe pas naar mijn huidige adres gaat?

Beste antwoord door MoDe

Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice. Als je een account hebt bij ov-chipkaart controleer dan of ook daar jouw adres klopt.

Bekijk origineel

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 4 maart 2025

Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice. Als je een account hebt bij ov-chipkaart controleer dan of ook daar jouw adres klopt.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Welkom ​@DieuwertjeO bij de NS Community!

In mijn verzoeken van NS om een pasfoto (de laatste is van mei 2024) zie ik niets over adres controleren, dus ik vermoed dat je kaart over 6 weken verloopt en het verzoek dus vanuit OV-chipkaart komt.

Zie dan https://www.ov-chipkaart.nl/nl/mijn-ov-chip/gegevens-wijzigen (via je Mijn OV-chip account). Voor de zekerheid kan je tussen 7:00 en 21:30 ook bellen met 0900 0980 of 030 751 5155 optie 3.

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 5 maart 2025
Robert B schreef:

Welkom ​@DieuwertjeO bij de NS Community!

In mijn verzoeken van NS om een pasfoto (de laatste is van mei 2024) zie ik niets over adres controleren, dus ik vermoed dat je kaart over 6 weken verloopt en het verzoek dus vanuit OV-chipkaart komt..

In de mail die ik eind vorig jaar kreeg wel, die vermeldt je adres met de tekst dat je het op tijd moet wijzigen als het niet klopt. Dat kan je dan gewoon in Mijn NS doen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
Daniel schreef:

In de mail die ik eind vorig jaar kreeg wel, die vermeldt je adres met de tekst dat je het op tijd moet wijzigen als het niet klopt. Dat kan je dan gewoon in Mijn NS doen.

Keurig, want bij een kaartvernieuwing door NS wordt de kaart gestuurd naar het bij hen bekende adres. Zie in dat geval https://www.ns.nl/mijnns#/persoonsgegevens

Mocht je ook een Mijn OV-chip account hebben dan is het natuurlijk verstandig om het daar ook te wijzigen, ook al zou dat automatisch moeten gebeuren.

Reageer