Dalvrij reizen en registratie In en Uit check.... | NS Community
beantwoord

Dalvrij reizen en registratie In en Uit check....

  • 29 November 2021
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 3

Is er soms een storing in het NS Systeem? Sinds afg. zaterdag krijg ik elke keer de melding in rood: Niet in of uitgecheckt……..En ook sommige treinreizen worden niet geregistreerd bij OV Chipkaart!…...Mijn NS.nl

Gaat alles goed?? Ik geloof van niet….

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 November 2021, 15:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie opvallend veel meldingen hierover verschijnen de laatste dagen. Zou me inderdaad niks verbazen als er weer 's een storing is.

edit: Zie ook dit topic:

En dan met name het ‘Beste antwoord':

Ik heb hetzelfde probleem dat bij mij de in- en uitchecks (nog) niet helemaal goed verwerkt zijn. Ook op Twitter staat deze vraag van een andere reiziger. NS_Online reageert daarop dat er een storing is in hun systeem waardoor reizen op 27 november niet goed verwerkt worden: https://twitter.com/NS_online/status/1464952504312082437

Badge +3

Ja, gisteren ook al iemand met iets soortgelijks, dat ging om een Studentenreisproduct en een reis op 28 november.

Reputatie 7
Badge +3

Maar bij die met het SRP op de 28e zie je 2 keer een vergeten check in/out bij beginstation Lelystad (zowel om 13:38 als om 13:39), bij de meldingen van zaterdag maar 1 keer. Daar zit wel een verschil in. 

Badge +3

Maar bij die met het SRP op de 28e zie je 2 keer een vergeten check in/out bij beginstation Lelystad (zowel om 13:38 als om 13:39), bij de meldingen van zaterdag maar 1 keer. Daar zit wel een verschil in. 

Klopt, maar die losse incheck van € 0,00 zou er niet moeten staan (en die van € 10,00 ook niet, want dat is de incheck voor de reis met de juiste prijs).

En dat een poortje Overstap OK geeft bij wat eigenlijk een incheck zou moeten zijn klopt ook niet.

Het topic dat @mrfreeze noemde ging ook over een SRP zo te zien (link naar screenshot OV-chip), dus het zal ongetwijfeld allemaal met hetzelfde te maken hebben.

In dit geval dus een storing bij TLS waardoor transacties niet kloppen, en je Mijn NS Reishistorie er ook niets zinnigs van kan maken. Paar dagen afwachten dan maar, daarna zal het wel kloppen.

Reageer