beantwoord

Fout in jullie systeem bij busreizen als gevolg van geen treinverker mogelijk

  • 31 October 2023
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Geachte heer of mevrouw,

Graag leg ik u het volgende voor:

Op vrijdag 20 oktober 2023 was er busverkeer in verband met onderhoudswerkzaamheden op het traject Eindhoven/Venlo.

Mijn wekelijkse reizen zijn van Deurne maar Rosmalen en retour enkele dagen later vanuit den Bosch of Rosmalen naar Deurne.

Op 20-1023 om 06:14 uur heb ik ingecheckt via de paal op het station en ben in de bus gebracht naar Helmond.

Aangekomen op station Helmond kun je niet het station op vanuit de bus naar het perron zonder weer langs een incheckpunt te gaan. Dit gebeurde om 06:40 om daar met de trein mijn traject te vervolgen.

En hier gaat het dus twee keer fout:

  • Er wordt € 10:00 afgeschreven met de melding niet uitgecheckt
  • Bij het inchecken wordt een vol tarief berekend van Helmond naar Rosmalen en wordt de korting niet toegepast terwijl mijn reis begon om 06:14 uur en daar dus wel recht op heb.

In uw mail over geconstateerde afwijkingen staat dat je tot een jaar na melding van een geconstateerde afwijking bij in- of uitchecken kunt reageren. Zie onderstaand:

 

Via uw reishistorie in MijnNS kunt u de reisgegevens die wij nodig hebben voor teruggave invullen. Nadat u het formulier in MijnNS heeft verzonden, ontvangt u het te veel betaalde bedrag zo snel mogelijk terug. U kunt dit bedrag als saldo op uw OV-chipkaart zetten bij de NS-kaartautomaat of bij ieder ander OV-chipkaart oplaadpunt. Dat kan tot 1 jaar na ontvangst van dit bericht.

Wanneer ik dan de reishistorie open en wil declareren staat er: De maximumtermijn van 6 maanden voor geld terug vragen is verstreken.

Ik zag nl. op 9 april  en 17 februari ook een melding van niet uitgecheckt die ik wil claimen van Rosmalen naar Deurne met een restitutie van € 2,08 per keer

 

Retourbedragen:

  • 20-10-2023        € 10,- wel ingecheckt
  • 20-10-2023        €  5,- te veel berekend 100% in plaats van 60%
  • 09-04-2023        €  2,08 wel uitgecheckt

Klantnummer

1999651

 

 

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 31 October 2023, 10:46

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Hoi H.Broks,

Bij geplande werkzaamheden staan er als het goed is bij de tijdelijke bushaltes ook mobiele in- en uitcheckpaaltjes, zodat je de hele reis ingecheckt kunt blijven. Je had dus bij het uitstappen uit de bus in Helmond uit moeten checken en vervolgens bij de poortjes weer inchecken. Zo zal er nooit teveel instaptarief afgeschreven worden en blijft ook de korting behouden.

Voor de restitutie kun je het beste rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je klantgegevens.

De zin “Dat kan tot 1 jaar na ontvangst van dit bericht. slaat denk ik op het kunnen opladen van je OV-chipkaart met het teveel betaalde bedrag, niet op het kunnen doen van de aanvraag.

Reageer