Goedenavond, Ik had een tijdje niet in mijn NS-account gekeken en zag van de week tot mij schrik dat de afgelopen maanden bij mijn woon-/werkritten de in/uitcheck een paar keer niet is geregistreerd; m.a.w. ik heb die gemist óf de automaat functioneerde niet goed! Ik werk al bijna een jaar bij Schiphol waar op het station losse palen staan (dus geen poortjes). De kans om een in- of uitcheck te missen, is hier dus ook groter dan bij stations met poortjes. (Als er iets fout gaat, merk je dat niet doordat er een poortje dicht blijft).
Nu had ik 4 'missers' staan maar ik zie dat ik maar 3x online kan declareren. Sowieso absurd, maar ook omdat ik een voordeelurenkaart/NS Flex heb en laatst ergens las dat het daarmee 5x zou moeten kunnen. Hoor net van de Klantenservice dat dat laatste niet het geval is en dat ik dus naar mijn €20 (min ritprijs) kan fluiten. Ik heb echter in het verleden ook gezien dat het systeem o.b.v. mijn eerdere reizen zelf 'slim’ een gemiste check-in/uit locatie invult. Waarom dat de ene keer wel en de andere keer niet gebeurt, geen idee.
Het voelt erg onfatsoenlijk en onrechtvaardig. Dat de NS geld afpakt, de schuld volledig naar de reiziger schuift en dan een limiet zet op het bedrag van teruggave. Is er nog een manier waarop ik mijn geld kan terug krijgen? En weet iemand of deze 'regel’ juridisch wel in de haak is? Wie zegt dat het aan mij lag? Kan ik van de NS eisen dat ze bewijs leveren dat alle paaltjes op dat moment 100% juist functioneerden? Ben ook benieuwd of er meer medereizigers dit probleem hebben (met ritten naar/vanaf Schiphol).
Alvast veel dank!