Skip to main content
beantwoord

keuzedagen te snel nieuwe ovchipkaart..

Toon eerste bericht

Forum|alt.badge.img+1

Oh ik krijg dus een mail. Waar staat dat in die brief? Sorry ik vind het gewoon erg matig. Je kan heel gemakkelijk als organisatie 2 verschillende brieven aan dit proces koppelen. Dat is dus niet gedaan. Waarom niet?

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

@Henkpeetersen Neem gewoon als je een Keuzedag wilt laden je oude (nog geldige) ov-chipkaart én de nieuwe mee. Op één van de twee zal het wel lukken.

Waarschijnlijk de nieuwe kaart, maar die moet je dan wel hebben (en die heb je dus gelukkig) 🤣

Oh wacht, je hebt voor het eerst Keuzedagen (op een nieuwe kaart met Dal Voordeel op Saldo)?

Dan kan je vanaf de ingangsdatum een Keuzedag laden bij een ophaalpunt (overal waar je saldo kunt laden) https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker

Kies voor ophalen bestelling, er zou er altijd eentje klaar moeten staan.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 8 april 2025

@Henkpeetersen hierbij een deel van de mail die je krijgt als er een keuzedag klaar staat.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 9 april 2025

NS leert het toch! Bij mijn nieuwe keuzes staat het wel goed! Vandaag 9 april staat de nieuwe klaar en hij is geldig TOT 9 april volgend jaar en dus niet meer tot en met.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Dat is inderdaad veranderd en klopt als je er vandaag al mee kunt reizen. In Mijn NS zal nog wel gewoon t/m 8 april 2026 staan, toch?

Omdat het om jaarkeuzedagen gaat zullen ze niet op 8 april volgend jaar een nieuwe voor je klaarzetten en daarmee een van de huidige laten verdwijnen (als je die nog hebt).

Reageer