Skip to main content
beantwoord

Meerdere foutieve meldingen van vergeten uit te checken

Voor mijn werk reis ik vier keer per week van Zeist naar Amsterdam Amstel via Utrecht Centraal met de trein. Wanneer ik van Utrecht Centraal naar Amstel reis, check ik op dat station uit bij de gele paaltjes en check ik in bij de metro paaltjes en pak ik vervolgens de metro naar Waterlooplein. Na mijn werk neem ik dezelfde route terug en check ik uit bij de metro en in bij de trein.

Het gebeurt echter vrij vaak, één of twee keer per week, dat ik een melding krijg over dat ik was vergeten uit te checken waardoor er een correctiebedrag van €20 op mijn rekening gezet wordt. Vooral omdat dit zo vaak gebeurt ben ik heel erg nauwkeurig en heel erg bewust met in en uit checken: ik let op het geluidje en kijk bewust naar de melding die aangeeft dat ik uitgecheckt/ingecheckt ben. Elke dag doe ik dit super bewust, en toch krijg ik om de dag weer zo'n melding. Ik weet zo onderhand zeker dat ik het checken correct doe, en momenteel heb ik geen correctie meldingen meer over omdat ik over de limit ben gegaan. Bellend hebben medewerkers deze correctiebedragen wel verholpen, maar ik vind het nogal storend dat ik hier steeds voor moet bellen.

Waar kan dit probleem aan liggen? Ik weet 100% zeker dat ik niet vergeet uit te checken, of dat de checkin/checkuit niet goed verloopt.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Op een dag

Hoi ​@Tyree,

Ik weet niet of je een account hebt bij OV-chipkaart.nl?

Als je daar je kaart koppelt, dan krijg je daar inzicht in al je in- en uitchecks en bij wie. De mutaties zijn bijna direct zichtbaar. Als je op rekening reist, staan daar geen bedragen bij, maar je kunt wel vaststellen dat je inderdaad goed in- en uitcheckt. Als dat dus goed gaat, dan moet de fout verderop in de systemen zitten. 

Voor sommige abonnementen (van Flex) kan het soms best lang duren voordat alle mutaties zijn verwerkt. Dat kan de volgende dag al zijn, maar soms na dagen en het is ook al voorgekomen dat het weken duurde voordat alles goed stond. 

Bekijk origineel

3 reacties

• Reisleider**
  • 101 reacties
  • Antwoord
  • 16 maart 2025

Hoi ​@Tyree,

Ik weet niet of je een account hebt bij OV-chipkaart.nl?

Als je daar je kaart koppelt, dan krijg je daar inzicht in al je in- en uitchecks en bij wie. De mutaties zijn bijna direct zichtbaar. Als je op rekening reist, staan daar geen bedragen bij, maar je kunt wel vaststellen dat je inderdaad goed in- en uitcheckt. Als dat dus goed gaat, dan moet de fout verderop in de systemen zitten. 

Voor sommige abonnementen (van Flex) kan het soms best lang duren voordat alle mutaties zijn verwerkt. Dat kan de volgende dag al zijn, maar soms na dagen en het is ook al voorgekomen dat het weken duurde voordat alles goed stond. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30062 reacties
  • 16 maart 2025

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9236 reacties
  • 17 maart 2025

Hallo Tyree en welkom bij de NS Community,

Ik denk dat de tip van Op een dag een goede is. Zodoende kan je gelijk zien of er iets is misgegaan met het in- of uitchecken. Zou je dat eens willen proberen en ons op de hoogte willen houden? De push- melding gaat hier niet op aangezien er ook een correctietarief in rekening wordt gebracht, Robert. Er is denk ik iets anders aan de hand. 

Reageer