Skip to main content
beantwoord

Mijn abonnement is bijna verlopen.

  • 31 maart 2025
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

  • Op het juiste spoor

Door persoonlijke omstandigheden heb ik niet op tijd gezien dat mijn abonnement na 5 jaar bijna verlopen is.

De uiterste datum was tot 31 maart en ben dus een dag te laat om een nieuwe foto te downloaden.

Hoe kan ik dat nu op een gemakkelijke manier alsnog doen.

Beste antwoord door Momo

Allereerst, het is niet je abonnement wat bijna verlopen is, maar de OV-chipkaart waar dit abonnement op staat.  

Deze OV-chipkaart moet je nu zelf vernieuwen op de website van OV-chipkaart. Als je daar geen account heb, maak die dan aan. Vanaf ongeveer 6 weken voor de verloopdatum kun je daar je kaart vernieuwen. De status van je kaart geeft dan aan  “Bijna verlopen". Hier voor moet je €7,50 betalen. Wanneer je een NS abonnement hebt (geen Flex Basis) of OV-fiets) kun je deze €7,50 weer terugvragen aangezien je met een NS abonnement recht heb op gratis kaartvernieuwing. Na aan vraag voor kaartvernieuwing heb je de kaart als het goed is binnen een week een in huis, vaak al binnen 3 of 4 werkdagen. 

Bekijk origineel

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 31 maart 2025

Allereerst, het is niet je abonnement wat bijna verlopen is, maar de OV-chipkaart waar dit abonnement op staat.  

Deze OV-chipkaart moet je nu zelf vernieuwen op de website van OV-chipkaart. Als je daar geen account heb, maak die dan aan. Vanaf ongeveer 6 weken voor de verloopdatum kun je daar je kaart vernieuwen. De status van je kaart geeft dan aan  “Bijna verlopen". Hier voor moet je €7,50 betalen. Wanneer je een NS abonnement hebt (geen Flex Basis) of OV-fiets) kun je deze €7,50 weer terugvragen aangezien je met een NS abonnement recht heb op gratis kaartvernieuwing. Na aan vraag voor kaartvernieuwing heb je de kaart als het goed is binnen een week een in huis, vaak al binnen 3 of 4 werkdagen. 


Reageer