beantwoord

Persoonlijke OV-chip kaart niet op tijd / nog niet bezorgd - restitutie en wanneer komt de kaart?

  • 5 June 2023
  • 1 reactie
  • 153 Bekeken

Op 27 Mei heb ik een NS Flex abbonement besteld. Omdat ik al jaren in het buitenland woon had ik geen persoonlijke OV-chipkaart en die moest dus ook besteld worden. Ik kreeg een bericht dat op 3 Juni mijn flex abbonement van kracht zou zijn en dat de OV-chipkaart zo snel mogelijke zou worden opgestuurd. Helaas heb ik tot op heden nog geen OV-chipkaart ontvangen en heb ik tijdens mijn reizen afgelopen weekend geen gebruik kunnen maken van de voordelen. Ik heb bij de NS-balie in Nijmegen nagevraagd wat er aan de hand was, en de kaart is not ‘in productie’ volgens uw systeem. Ik heb 3 vragen: (i) Weet u wanneer de OV-chipkaar klaar zal zijn. Ik vertrek binnenkort weer naar het buitenland en ik verblijf op een tijdelijke adres (dus niet handig als u nog een week of 6 nodig heeft). (ii) Hoe kan ik restitutie aanvragen voor de voordelen die ik niet kon gebruiken afgelopen weekend. Voor het automatisch terugvragen dien ik het nummer van mijn persoonlijke OV-chipkaart door te geven, en dat heb ik niet. (iii) Hoe kan ik op de hoogte blijven van de snelheid van uw productie, zodat ik weet of het nog zin heeft om te wachten to de OV-chipkaart komt, of dat ik alsnog een auto zal huren? Dank voor uw antwoord.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 5 June 2023, 15:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Rudi Van Dael,

De laatste weken verschijnen hier weer regelmatig meldingen van chipkaarten die niet op tijd geleverd worden. Blijkbaar is er een achterstand in het productieproces. Meestal komt de kaart na enkele dagen alsnog.

De OV-chipkaart wordt door ov-chipkaart.nl (TLS) gemaakt. Je zou hen kunnen vragen wat de status is. 0900-0980.

Voor verzoeken tot restitutie kun je contact opnemen met de klanteNService van NS per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter.

Reageer