Wanneer krijg ik mijn nieuwe OV kaart thuis? | NS Community
beantwoord

Wanneer krijg ik mijn nieuwe OV kaart thuis?


Klantenservice NS wilde of kon mij niet helpen. Sterker ze wilde mij laten betalen voor een OV kaart. Ik heb deze in maart verlengt met nieuwe foto en zou hem 2 weken voor het verlopen van de oude kaart thuis krijgen.

Wat moet ik nu doen? iemand suggesties? Ik heb een NS Flex dal abonnement.  

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 31 May 2022, 11:02

Bekijk origineel

13 reacties

Goedemorgen hveldhuijsen en welkom bij de NS Community!

Als je een verzoek hebt gekregen om een pasfoto aan te leveren voor een vervangende kaart, dan zou je binnen 6 weken voor het vervallen van de kaart een vernieuwende OV-chipkaart moeten krijgen.

Helaas wil dit proces nog wel eens vastlopen waarbij er geen nieuwe kaart aangemaakt wordt. Was dat ook het geval, of konden mijn collega's aangeven dat er wel een nieuwe kaart aangemaakt was en is deze enkel nog niet geleverd?

Indien er geen nieuwe kaart aangemaakt is, klopt het dat je zelf een kaartvernieuwing moet aanvragen. Wij hebben namelijk niet de mogelijkheid om het proces vanuit onze kant handmatig alsnog op te starten. Voor deze kaartvernieuwing via de OV-chipkaart zul je de behorende kosten ook moeten voorschieten. Die kun je echter via ons teruggestort krijgen, als je vanuit ons een kostenloze kaart had moeten ontvangen. Hebben mijn collega's daar niks over gemeld?

Beste moderator,

 

Jouw collega leest voor vanuit een script, wat nergens op lijkt. Ze had geen idee wat voor problemen er zijn. NS kan afschrijven NS kan exact zien waar ik ben. Maar een dienst goed regelen zoals dit blijkt weer lastig.  

Ik heb ruim 10 dagen geleden een persoonlijke OV kaart aangevraagd met een maand traject kaart. Deze is nog niet binnen. Wat kan ik doen?

Vervelend dat je kaart er nog niet is. Met OV-chipkaart kan je contact opnemen over waar en wanneer deze verzonden is/wordt. Met NS kan je contact opnemen voor een oplossing voor je reizen in de tussentijd.  

ik heb op 11 juli een vrij weekendkaart besteld. het geld is ONMIDDELLIJK van de rekening afgeschreven, het is vandaag al 19 juli - er is nog steeds geen kaart, er is ook geen geld, noch de cheque, noch het bestelnummer - ER WORDT NIETS GELEVERD. Wanneer wordt mijn kaart geleverd en waar is mijn ontvangstbewijs? hoe moet ik met de trein reizen?

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste contact opnemen met Klantenservice voor een regeling waarbij u niet tegen hogere kosten reist dan met uw nieuwe abonnement. Doe dit van te voren, niet achteraf. U lijdt dan per saldo geen schade. 030 7515155, het is nu vrij rustig.

goedemiddag.  Ik heb een ov-kaart besteld voor mijn dochter.  2 weken geleden.  Is nog niet aangekomen.  Hoe kan ik dit controleren Waar is de kaart?

Goedenavond Innusik en welkom bij de NS Community.

Als je deze besteld hebt in combinatie met een NS abonnement, dan kan onze Klantenservice mee kijken met de situatie.

Gaat het puur om een los bestelde OV-chipkaart, dan zul je contact op moeten nemen met de OV-Chipkaart, via 0900-0980.

Bedankt

Goedemorgen hveldhuijsen en welkom bij de NS Community!

Als je een verzoek hebt gekregen om een pasfoto aan te leveren voor een vervangende kaart, dan zou je binnen 6 weken voor het vervallen van de kaart een vernieuwende OV-chipkaart moeten krijgen.

Helaas wil dit proces nog wel eens vastlopen waarbij er geen nieuwe kaart aangemaakt wordt. Was dat ook het geval, of konden mijn collega's aangeven dat er wel een nieuwe kaart aangemaakt was en is deze enkel nog niet geleverd?

Indien er geen nieuwe kaart aangemaakt is, klopt het dat je zelf een kaartvernieuwing moet aanvragen. Wij hebben namelijk niet de mogelijkheid om het proces vanuit onze kant handmatig alsnog op te starten. Voor deze kaartvernieuwing via de OV-chipkaart zul je de behorende kosten ook moeten voorschieten. Die kun je echter via ons teruggestort krijgen, als je vanuit ons een kostenloze kaart had moeten ontvangen. Hebben mijn collega's daar niks over gemeld?

Kaart verloopt 10 04 2023

Reputatie 7
Badge

Dan heeft u nog even.

Reputatie 7
Badge +3

Dan heeft u nog even.

Maar het is minder dan 6 weken tot de verloopdatum, dus als NS nu nog niets heeft gedaan zal dat ook niet meer gebeuren.

Check op de website van OV-chipkaart de status van de kaart. Hiervoor heb je een account nodig en de kaart moet daar gekoppeld zijn. Heb je geen account, maak die dan aan. Is de status iets als “veloopt bijna” en staat er niet bij dat er al kaartvernieuwing is aangevraagd, dan is er niets in gang gezet en dient u het zelf te doen. Vraag dan vanuit die bijna verlopen kaart kaartvernieuwing en vraag bij NS de kosten van €7,50 terug. Kosten terug vragen kan alleen als je een NS abonnement hebt, geen Flex Basis. 

Reputatie 7
Badge +3

@Twan van Vlijmen staat er een NS abonnement op de kaart? Als dat niet zo is, moet je zelf voor vervanging zorgen en zijn de kosten voor jou zelf.

Reageer