Gisteren wilde ik een OV fiets meenemen uit een fietskluis. Na mijn chipkaart over het scherm te halen, bleef de automaat zeuren over een kluis waarvan de deur open zou zijn. Hierdoor kon ik zelf geen fiets pakken. Een kluis bleek niet op slot, en er stond ook een fiets in. Ik heb meerdere malen geprobeerd om de deur van die kluis te sluiten, maar dat lukte niet (tenminste: de deur was dicht en het slot zat volgens mij goed, maar de deur ging niet ‘op slot’).
Na 5 minuten prutsen heb ik maar besloten het op te geven: het was koud en laat en in de kluis stond een fiets waarmee ik naar huis kon. Nadat ik de fiets uit de kluis haalde probeerde ik de deur nog 1x goed te sluiten, en opeens mocht het wel lukken: dus kluis op slot, fiets in mijn hand.
Met de fiets ben ik naar huis gefietst, maar deze is nu niet aan mijn chipkaart gekoppeld (ook gecheckt op ov-chipkaart.nl en mijn NS), maar waarschijnlijk aan mijn voorganger die de kluisdeur ook niet dicht kreeg.
Dus ik heb nu eigenlijk geen idee hoe ik deze fiets straks weer ga inleveren, want ik kan geen kluisdeur openen voor een fiets die niet aan mijn pasje is gekoppeld?
NB Locatie van de fietskluis bewust weggelaten (voor nu).