Er moest natuurlijk ooit een moment komen dat ik met pech zou staan met de OV-fiets. En jawel gisteren was het dan zo ver. Op 7 KM vanaf station Zoetermeer begeeft mijn achterband het ineens. Ik dacht eerst dat kan bijna niet met anti lek banden (waar de NS fier reclame mee maakt). Bij mijn eerste blik naar de achterband was het meteen duidelijk. Dit was gewoon een groot stukje slecht onderhoud. Het leek wel of dit de eerste band was die er ooit opgezet is. De scheuren stonden erin en dat heeft natuurlijk ervoor gezorgd dat er gaatjes in gekomen zijn.
Oké tot dan kan ik het begrijpen. Het is een ophaalpunt met weinig fietsen en geen ruimte voor herstellingen. Vandaar dat ik ook geen goede controle heb gedaan zoals ik dat bij een groot OV punt wel altijd doe. Ik was al blij dat ik een fiets kon meenemen. Maar het gaat nog komen. In mijn wanhoop toch NS gebeld dat ik met problemen stond. De reacties die ik kreeg viel mijn mond bijna van open...
''Dat is niet zo mooi, u kunt de fiets laten staan... O ja dit kost u wel €50 (Jawel u leest het goed). ''U kunt misschien iemand bellen?'' Ik ben in Zoetermeer op 30km van mijn woonplaats wie zou ik moeten bellen dacht ik. ''Als u de fiets terugbrengt naar het OV-fiets punt kost dit niks, Nog vragen? fijne dag''
Daar stond ik dan. Maar ze zeggen wel eens het geluk is met de domme. Zoetermeer heeft een tram door de stad lopen en gelukkig was een halte op slechts 20 minuten lopen. Dat tegen de ruim 80 die ik anders moest lopen met een fiets die niet meer vooruit te draaien was. 20 minuten sleuren met een OV fiets was al zwaar genoeg. Een mazzeltje dat een fiets meennemen bij HTM gratis was in het weekend waardoor de extra kosten tot €2,00 bespaard bleef.
Wat er nu verder gaat gebeuren? Ik denk helemaal niks maar wou dit verhaal gewoon van mij afschrijven omdat ik het totaal geen goede services vind van NS. Het fietsen is al duurder geworden maar het onderhoud wordt met de maand slechter. Ditmaal was het heftig met een kapotte achterband maar er zijn wel vaker problemen met de fiets. Loszittende zadels die niet vast gedraaid kunnen worden, kapotte voor of achter lampen.
Ik hoop dat dit de boel aan het draaien zet op het hoofdkantoor.
Groet
Kevin!
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.