Afgelopen zaterdag heb ik een OV-fiets gehuurd in Vught. Een hapje gaan eten aan de rand van Vught en toen ik savonds terug wilde naar het station kreeg ik het electronische fietsslot met geen mogelijkheid open. Continue een rood knipperend lampje. Na een half uur proberen en na een uur eindelijk iemand van de klantenservice aan de lijn werd mij verteld dat de fiets zou worden opgehaald en automatisch zou worden uitgecheckt. Ik heb vervolgens nog een half uur moeten lopen (in de vrieskou) en net op tijd de trein gehaald. Nu is er 50 euro afgeschreven. Dat kan toch niet waar zijn?
Slot OV-fiets kapot
Beste antwoord door Stijn NS
Maar doet er niet toe waar ik hem vandaan heb lijkt me.
Dat maakt wel uit. Maar goed, de fiets stond dus niet op slot toen je hem in Vught uit de kluis haalde.
Je kunt die dan inderdaad op slot zetten (geen ov-chipkaart voor nodig), maar omdat het slot weet met welke ov-chipkaart die geopend mag worden (buiten de stalling in Den Bosch) zal dat met jouw ov-chipkaart natuurlijk nooit lukken.
Gevalletje Klantenservice inderdaad, die 50 euro (voor het ophalen van een fiets) is in ieder geval totaal onterecht.
In deze situatie zal TS niet degene zijn die de € 50 moet betalen, gezien er bij hem/haar nooit een transactie is begonnen. Het is dan misgegaan bij de vorige huurder, die heeft de transactie niet correct gesloten waardoor het fiets niet op slot is gezet. Eventuele ophaalkosten komen dan voor diens rekening.
Als Boldin € 50 in rekening gebracht heeft gekregen dan moet er een transactie zijn geweest bij diens OV-chipkaart, wat inhoudt dat er wel degelijk correct een huur gestart is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.