Ik heb net een e-ticket gekocht en daar werd vermeld dat de e-ticket PDF getoond op een telefoon geen geldig vervoersbewijs zou zijn. Ook zou een screenshot geen geldig vervoersbewijs zijn. Alleen de NS app zou geldig zijn. Ik wil die app helemaal niet (en al helemaal niet op de telefoons van mijn kinderen).
Ten eerste: Waarom zou dit niet geldig zijn? Ik koop vaak tickets voor mijn kinderen en deel deze dan via een screenshot. Zeker handig aangezien je jongerendagkaarten om 1 of andere zotte reden alleen via de app kunt kopen. Ik snap niet waarom een afdruk iets geldig zou maken, terwijl het scherm dezelfde info toont en ook nog eens een printje bespaart.
Ten tweede, ik heb de vervoersvoorwaarden nagelezen en heb daar nergens kunnen vinden dat de NS-app een voorwaarde is om een ticket op mobiel te tonen. Sterker nog: Er staat dat een ticket gewoon in een app kan worden getoond en dat de gedownloade PDF geprint kan worden of op een mobiel kan worden getoond (1.2.iii). Dus waarom staat deze incorrecte info op de website?
Vooralsnog ga ik dus gewoon door met het doorsturen van tickets.