Skip to main content
beantwoord

Hoe werken deze dag vrij tickets?

• 3 januari 2025
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Hi,

Ik heb recent deze 1 Dag Trein Vrij tickets gekregen maar ik weet niet hoe deze werken. Kan je met deze tickets inchecken? Moet ik ergens deze ticket aanmelden? (Bijv. Online) 

Hopelijk kan iemand me verder helpen,

Alvast bedankt,

Baukje

Beste antwoord door Robert B

Je checkt in met die kaart en dat hem geldig voor de hele dag (tot 04:00 de volgende ochtend).

Is zo te zien een kaart zoals die ook uitgegeven worden door COA, of door organisatoren van beurzen of andere evenementen.

De waarde (als je er zelf eentje zou willen kopen) is € 62,40 dus als je hem gekregen hebt is het een leuk cadeautje. Mocht hij al gebruikt zijn op een bepaalde dag dan is hij niet meer geldig op een latere datum, dus let vooral op met zulke kaartjes via Marktplaats en zo.

Als ik op zo’n kaartje reisde naar een beurs en om bijv. 16:00 weer ‘thuis’ was maakte ik er ook altijd iemand anders blij mee voor latere reizen op die dag, eventueel tegen een kleine vergoeding.

Bekijk origineel

3 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13116 reacties
  • 3 januari 2025

U kunt met deze kaartjes gewoon in- en uitchecken. Meer is niet nodig.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13427 reacties
  • 3 januari 2025

Het is een chipkaartje en daarmee moet je als je gaat reizen inchecken om een geldig vervoersbewijs te hebben.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29851 reacties
  • Antwoord
  • 3 januari 2025

Je checkt in met die kaart en dat hem geldig voor de hele dag (tot 04:00 de volgende ochtend).

Is zo te zien een kaart zoals die ook uitgegeven worden door COA, of door organisatoren van beurzen of andere evenementen.

De waarde (als je er zelf eentje zou willen kopen) is € 62,40 dus als je hem gekregen hebt is het een leuk cadeautje. Mocht hij al gebruikt zijn op een bepaalde dag dan is hij niet meer geldig op een latere datum, dus let vooral op met zulke kaartjes via Marktplaats en zo.

Als ik op zo’n kaartje reisde naar een beurs en om bijv. 16:00 weer ‘thuis’ was maakte ik er ook altijd iemand anders blij mee voor latere reizen op die dag, eventueel tegen een kleine vergoeding.

Reageer