Skip to main content
beantwoord

kaartjes laden niet in app

Hallo ik heb zojuist na kaarten gekocht maar ze willen niet importeren in de app en ik moet nu mijn kaarten laten zien en krijg waarschijnlijk een boete terwijl ik net 50 euro heb afrekent 

Laura 

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo Laurastamm en welkom bij de NS Community,

Je kan het beste even contact opnemen met onze klantenservice mochten de tickets niet worden geladen. Wellicht nadat ze opnieuw zijn gestuurd kan je ze wel laden. Volgens de voorwaarden dien je de tickets wel van te voren te laden voordat je het station betreed.

Bekijk origineel

10 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13496 reacties
  • 24 maart 2025

Je hebt een mail gekregen waarmee je de tickets kunt ophalen?

Een eventuele boete is terecht, je hoort op verzoek een geldig vervoersbewijs te tonen. Als het ticket nog niet in jouw app staat, kun je nog geen vervoersbewijs laten zien en had je niet mogen instappen. Je kunt als je een boete hebt gehad contact opnemen met NS klantenservice. Dit kan telefonisch, via X, Facebook of chat. Het kaartje moet wel voor je instapte gekocht zijn.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9230 reacties
  • Antwoord
  • 24 maart 2025

Hallo Laurastamm en welkom bij de NS Community,

Je kan het beste even contact opnemen met onze klantenservice mochten de tickets niet worden geladen. Wellicht nadat ze opnieuw zijn gestuurd kan je ze wel laden. Volgens de voorwaarden dien je de tickets wel van te voren te laden voordat je het station betreed.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2641 reacties
  • 24 maart 2025
Erryt NS schreef:

Volgens de voorwaarden dien je de tickets wel van te voren te laden voordat je het station betreed.

Volgens de voorwaarden kunnen online gekochte tickets direct in de app worden geladen, maar we zien hier vaak dat dat niet werkt. Is er al vooruitgang geboekt om dat op te lossen?

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9230 reacties
  • 24 maart 2025

Ik weet niet of dit een structureel probleem is. Vaak komt dit doordat de app niet up-2-date is of door een kleine storing in ons systeem.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2641 reacties
  • 24 maart 2025
Erryt NS schreef:

Vaak komt dit doordat de app niet up-2-date is of door een kleine storing in ons systeem.

Dan zou toch een van de standaardantwoorden moeten zijn om te kijken of er een update voor de app is.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30022 reacties
  • 24 maart 2025

Wat ik wel weet is dat het een tijd geleden werkte als je tijdens het bestellen de taal op Engels zette, dan kwam je na betaling meteen op je persoonlijke pagina met de tickets (en dus de optie op ze in de app te laden of op te slaan/uit te printen).

Bij Nederlands ging je na betaling naar een algemene pagina en moest je dan op de bevestigingsmail wachten, met daarin een knop die je naar precies dezelfde pagina stuurt.

Die mail zou er binnen 15 of 20 minuten wel moeten zijn (vaak veel sneller), en de Klantenservice zegt als je hem na een uur nog niet hebt neem maar contact op.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 24 maart 2025

Volgens de site moet je een e-ticket direct kunnen laden in de app. Nou wil ik één of twee minuten nog wel als “direct” beschouwen, maar de hier wel 's gelezen 15, 20, 30 of 60 minuten zijn dat natuurlijk absoluut niet.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 24 maart 2025
Erryt NS schreef:

Volgens de voorwaarden dien je de tickets wel van te voren te laden voordat je het station betreed.

Over die voorwaarden gesproken. Het valt me op dat de titel van dat document is ‘Uw privacy is ons vertrekpunt'. Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1662 reacties
  • 24 maart 2025
mrfreeze schreef:

Over die voorwaarden gesproken. Het valt me op dat de titel van dat document is ‘Uw privacy is ons vertrekpunt'. Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.

Gevalletje PDF format gekopieerd en vergeten de naam aan te passen? 😅

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30022 reacties
  • 24 maart 2025
mrfreeze schreef:

Nog zo eentje, https://www.ns.nl/binaries/_ht_1583338071691/content/assets/ns-nl/stationsinformatie/stations-met-gesloten-poortjes.pdf

Met als titel een Word (docx) document 🤣 Verouderd overigens, want o.a. de poortjes op Den Haag CS ontbreken en bij HS staat alleen ‘s nachts gesloten.

Reageer