Mijn vrouw en vriendin hebben zaterdagavond 8 maart 2025 2 losse kaartjes gekocht (traject Amsterdam Bijlmer Arena - Almere centrum) uit een automaat op Station Amsterdam Bijlmer Arena om 23:13 uur, zij kwamen erachter dat ze per abuis op een verkeerde perron hadden ingecheckt, en checkten gelijk weer uit, vervolgens konden ze niet meer inchecken op een ander perron, ze zijn toen wat gaan eten omdat ze dachten dat het even duurde voordat je weer kon inchecken, maar dat werkte na een half uur ook niet. Ze hebben daarom weer 2 kaartjes gekocht voor traject Amsterdam Bijlmer Arena - Almere centrum om 23:54, vervolgens wilden zij met de Metro naar Amsterdam Duivendrecht, echter de metro stopte vlak voor Amsterdam Duivendrecht en ging na 6 minuten weer terug naar Amsterdam Bijlmer Arena (zat ze echt niet mee...), ten einde raad hebben zijn een taxi genomen naar Almere.
Vraag is hoe kan het dat je met een los kaartje niet meer kunt inchecken als je op hetzelfde station in en uitcheckt binnen 5 minuten..?
Nu hebben ze 4 kaartjes gekocht.. a 6,90 + 1,50 toeslag…(totaal 33,60)
erg onhandig allemaal en niet gebruiksvriendelijk.
Kunnen zij hier nog geld voor terug krijgen?
Alvast bedankt.