Skip to main content
beantwoord

ongevraagd opzeggen van fietskluis abonnement

• 14 maart 2025
  • 9 reacties
  • 150 Bekeken

Ik vind het onbegrijpelijk dat ik tijdens een lopend contract een sticker op m’n kluis aantref waarop vermeld staat dat m’n abonnement eerdaags verloopt.ik heb daar niet om gevraagd. Vervolgens staat er ook nog op dat ik niet bereikbaar ben. Ik heb geen telefoontje gemist, geen brief ontvangen. Waar hebben we het over. Daarna 3 dagen achtereen momenten aan de telefoon gehangen (totaal bijn a 2uur, waarvan 13 minuten spreektijd de rest wachten) met de klantenservice die me niet kon helpen. Uitreindelijk een mail ontvangen dat m’n abonnement verlengd is (nooit opgezegd) en vandaag een brief ontvangen dat m’n contract eindigt op 30-04-25 omdat quote: we hebben geen reactie van je gekregen op eerdere con tact pogingen”. Hoezo contactpogingen, niks niemand nad. Wat een zooitje! 

Beste antwoord door Robert B

Was er niet een mail/brief uitgegaan dat je voor een bepaalde datum een incassomachtiging moest geven, en anders je kluis-abonnement beëindigd zou worden?

Ik weet het bijna wel zeker… maar je hebt dan in ieder geval nog tot 15 april.

https://community.ns.nl/ov-fiets-48/fietskluis-incasso-ik-werd-gebeld-vandaag-88920

Bekijk origineel

9 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13535 reacties
  • 14 maart 2025

Vervelend, maar wat verwacht je van deze reizigers-helpen-reizigerscommunity? Wij kunnen hier niet bij klantgegevens en jou niet verder helpen met jouw contract.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3758 reacties
  • 14 maart 2025

Heel vreemd dit. Als achtergrondinformatie waar heeft u de fietskluis gehuurd?? Misschien dat daar binnenkort werkzaamheden zijn en dat daarom er iets moet gebeuren. Ik ben deze werkwijze nog niet eerder op dit forum tegengekomen. Dat van de NS klantenservice is helaas wel vaak gebruikelijk (tijdenlang in de wacht en geen oplossing).

Ik hoop voor u dat een moderator dit topic oppakt, die komen meermaals per dag langs op dit forum.

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3106 reacties
  • 14 maart 2025

Ik heb even meegekeken. Het lijkt erop dat er inderdaad een werkwijze meermaals uitgevoerd wordt die niet terecht is. Het euvel is inmiddels bekend bij de afdeling en die zal hiernaar kijken. Al je gegevens en abonnement zijn in orde, dus berichten en de sticker hierover kun je gelukkig negeren. Excuus voor de verwarring!

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3758 reacties
  • 14 maart 2025
Laura NS schreef:

Ik heb even meegekeken. Het lijkt erop dat er inderdaad een werkwijze meermaals uitgevoerd wordt die niet terecht is. Het euvel is inmiddels bekend bij de afdeling en die zal hiernaar kijken. Al je gegevens en abonnement zijn in orde, dus berichten en de sticker hierover kun je gelukkig negeren. Excuus voor de verwarring!

Sorry maar ik ben een beetje flabbergasted over dit. Je maakt dus als bedrijf stickers aan, die plak je dus op kluizen en dan wordt dus nu in het algemeen gezegd: Dit is niet terecht. Ik vind dit eerlijk gezegd heel vreemd. Hoeveel van die stickers zijn er geplakt? Weten we gelijk hoeveel van dit soort vragen er nog voorbij kan komen. Ik vind het helaas momenteel niet goed gaan bij de NS klantenservice. 

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3106 reacties
  • 14 maart 2025

Ik zeg niet dat het hele sticker-protocol niet klopt, ik zeg dat het specifiek in TS zijn situatie niet klopt. Er is een vergissing gemaakt.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16566 reacties
  • 14 maart 2025

Bij mijn weten is een abonnement op een fietskluis doorlopend en is het dus niet zo dat een abonnement afloopt en je dit zelf moet verlengen. De voorwaarden geven ook aan dat een abonnement voor onbepaalde tijd is. Wel lees ik op de pagina over fietskluizen dat er wordt gewerkt aan een nieuw fietskluissysteem en dat je daarom tot eind april 2025 geen fietskluis kunt aanvragen. Misschien heeft het met dit nieuwe systeem te maken, dat je hiervoor moet bevestigen dat je de kluis nog wil of zo. Dan nog is het vreemd dat er wordt aangegeven dat iemand niet te bereiken via brief en telefoon (waaron niet via e-mail?) en dat die persoon zelf aangeeft niets gemist te hebben. Lijkt PostNL wel, die aangeeft dat je niet thuis was voor een pakketje terwijl je gewoon de hele dag thuis zat te wachten. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13535 reacties
  • 14 maart 2025

Ik liep net langs een rij fietskluizen op een station. Daar waren op maar een paar fietskluizen stickers zoals genoemd in dit topic geplakt. Ik denk dat het te maken heeft met het op een andere manier van incasseren dat binnenkort ingevoerd gaat worden. En dat huurders van de kluis niet hebben gereageerd op die wijziging.

Helaas zat er ook een sticker op de ov-fietskluis. Dat ov-fietsen binnenkort op een ander deel van het station komen te staan en geen sleutel meer zullen hebben.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30112 reacties
  • Antwoord
  • 14 maart 2025

Was er niet een mail/brief uitgegaan dat je voor een bepaalde datum een incassomachtiging moest geven, en anders je kluis-abonnement beëindigd zou worden?

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3758 reacties
  • 15 maart 2025
Robert B schreef:

Lijkt mij dat dit het juiste antwoord is. Dat had ook wel handig geweest als het in de reactie van NS had gestaan. Laura zal die informatie ongetwijfeld niet hebben gekregen.

Reageer