Skip to main content
beantwoord

ovpay app werkt niet

Ik heb een aantal dagen geleden via de ovpay app een reis betaald die eerder niet afgeschreven kon worden. Na deze betaling kan ik niks meer op de ovpay app. Zie de foto voor de foutmelding. Ik heb de app opnieuw gedownload, uitgelogd en weer ingelogd. Ook heb ik mijn account verwijderd en daarna weer aangemaakt maar toen ik mijn pas toevoegde kreeg ik dezelfde melding. Waardoor komt dit en wat kan ik doen? Dit is inmiddels al 4 dagen zo

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Verkeerde adres (NS reizigersforum) maar stel je vraag gerust hier!

Als het om OVpay gaat, had ik ook wat problemen om de app werkend te krijgen.

Je kunt kunt dus wel inloggen maar een pas toevoegen gaat dus mis of je gegevens in de OVpay app zijn weg?

Op zich werkt het wel bij mij (en als er iets mis gaat gewoon in jouw voordeel dus 4 euro terug) via ‘zelf regelen’ https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht, geen app voor nodig.

Geen idee of ze bij OVpay dan altijd maar vinden dat ik gratis naar Airport mag als ik daar niet uitcheck (eerlijk geprobeerd maar mijn bankpas werkte niet, dus doei en zoek het maar lekker uit)… 😴 De pas werkte voor het inchecken, dus ik had geldig reisrecht en doe niets (bewust) fout.

Bekijk origineel

4 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29864 reacties
  • Antwoord
  • 5 maart 2025

Welkom bij de NS Community!

Verkeerde adres (NS reizigersforum) maar stel je vraag gerust hier!

Als het om OVpay gaat, had ik ook wat problemen om de app werkend te krijgen.

Je kunt kunt dus wel inloggen maar een pas toevoegen gaat dus mis of je gegevens in de OVpay app zijn weg?

Op zich werkt het wel bij mij (en als er iets mis gaat gewoon in jouw voordeel dus 4 euro terug) via ‘zelf regelen’ https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht, geen app voor nodig.

Geen idee of ze bij OVpay dan altijd maar vinden dat ik gratis naar Airport mag als ik daar niet uitcheck (eerlijk geprobeerd maar mijn bankpas werkte niet, dus doei en zoek het maar lekker uit)… 😴 De pas werkte voor het inchecken, dus ik had geldig reisrecht en doe niets (bewust) fout.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24959 reacties
  • 5 maart 2025

OV-pay hanteert het principe dat de volgende dag het geld wordt afgeschreven en als dat niet gelukt is, kunt u geen nieuwe ritten meer maken. Maar het is speculatie. Mogelijk bent u nog geblokkeerd, maar na uw betaling zou dat niet zo moeten zijn. Ik zou het even aan OV-pay voorleggen, er kan van alles aan de hand zijn.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29864 reacties
  • 5 maart 2025
Thom schreef:

OV-pay hanteert het principe dat de volgende dag het geld wordt afgeschreven en als dat niet gelukt is, kunt u geen nieuwe ritten meer maken. Maar het is speculatie. Mogelijk bent u nog geblokkeerd, maar na uw betaling zou dat niet zo moeten zijn. Ik zou het even aan OV-pay voorleggen, er kan van alles aan de hand zijn.

Juist, maar als OVpay het na een paar dagen (ze zeggen zelf 5 dagen of zo) nog niet weet krijg je echt wel je geld terug als het om een gemiste uitcheck gaat.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29864 reacties
  • 7 maart 2025

Oh, als de OVpay app niet werkt kan je altijd nog terecht op https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht

Reageer