Mijn heenreis van Arnhem naar Den Haag kost met 40% korting € 13,02 en mijn terugreis van Den Haag naar Arnhem kost € 14,34 ook met 40% korting.
Ik kwam aan in Den Haag om 12.00 ongeveer en ging daar weer weg om plusmin 16.00.
Een verhaal met korte overstap is in dit geval dus niet van toepassing. Wie kan mij uitleggen waar dit prijsverschil vandaan komt?????
Beste antwoord door Momo
mrfreeze schreef:
Had je op de heenweg voorafgaand aan je reis nog een andere reis gemaakt naar Arnhem?
Dat lijkt me inderdaad de meest logische oorzaak. Zou kunnen zijn vanaf Westervoort. Dan kost het stuk Arnhem tot Den Haag met NS €13,02 en komt er nog €1,38 bij voor het stukje van Westervoort tot Arnhem met Arriva/Breng.
Hoe laat is plusminus 16.00? Als u incheckt na 16.05 betaalt u vol tarief. Checkt u in voor 16.05 dan reist u met korting want dat is in de daluren. Als u de reis onderbreekt voor meer dan 35 minuten betaalt u twee keer een enkele reis, een keer vanaf u vertrekstation en een keer vanaf het punt waar u onderbrak. Dit is duurder dan een enkele reis zonder onderbreking. Het is een beetje vreemd voor velen, maar de eerste kilometers zijn (veel) duurder dan de laatste.
Bedenk dat het moment van inchecken bepaalt of u met korting reist of niet. Ik denk dat u na 16.05 bent ingecheckt en u kunt dat nagaan in uw reisgeschiedenis. Uw heenreis is in Daltarief geweest.
Had je op de heenweg voorafgaand aan je reis nog een andere reis gemaakt naar Arnhem?
Dat lijkt me inderdaad de meest logische oorzaak. Zou kunnen zijn vanaf Westervoort. Dan kost het stuk Arnhem tot Den Haag met NS €13,02 en komt er nog €1,38 bij voor het stukje van Westervoort tot Arnhem met Arriva/Breng.
Zoiets vermoedde ik ook. Wellicht denkt Harryvm dat reizen van NS en Arriva qua prijs los van elkaar staan. Dat is niet zo, het wordt als één reis gezien. De prijsberekening wordt wel ingewikkelder, aangezien NS en Arriva wel elk hun eigen manier van prijsberekening hebben. Daardoor verschillen in zo'n geval de heenreis en terugreis ook een klein beetje qua prijs:
(waarom er nou weer ‘ah’ staat i.p.v. Arnhem Centraal, geen idee ...)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.