Skip to main content

te hoge boete

Goeiendag vandaag kreeg ik een boete over het vervallen van een ticket tijdens de reis ik was in een haastige situatie hierdoor heb ik een belangrijke trein gemist op het Peron.zou decibels mogelijk verlaagd kunnen worden 

Boete nu 64,20 euro nog niet betaald 

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 21 maart 2025

Hoi Trainrider,

Het is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk waar je nou precies een boete voor hebt gehad. Maar neem hiervoor contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.
Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen niet bij jouw gegevens.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 21 maart 2025

Hallo Trainrider en welkom bij de NS Community,

Wat naar dat je een boete hebt gekregen. Aangezien het bedrag best hoog is denk ik dat er geen geldig vervoerbewijs kon worden getoond bij de controle. Zoals mrfreeze al aangaf kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice, maar de kans is aanwezig dat je dit bedrag wel volledig dient te betalen.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 21 maart 2025
Trainrider schreef:

Goeiendag vandaag kreeg ik een boete over het vervallen van een ticket tijdens de reis ik was in een haastige situatie hierdoor heb ik een belangrijke trein gemist op het Peron.zou decibels mogelijk verlaagd kunnen worden 

Boete nu 64,20 euro nog niet betaald 

U heeft zeer waarschijnlijk een boete wegens zwartrijden gekregen, en moest uw reis uiteraard ook nog betalen. De conducteur schrijft een boete uit als hij constateert dat u geen geldig vervoersbewijs op een eerste verzoek kan tonen. Een verhaal waarom u niet betaald heeft, is echt geen geldig vervoersbewijs en u mag zelf invullen of u achteraf de reis vrijwillig had betaald. Reizen doe je met een geldig kaartje, niet met een verhaal waarom je die niet hebt en ook niet hebt betaald.

Ik kan me niet goed voorstellen dat de boete kwijtgescholden wordt, maar Klantenservice is/was soms een Hof van Coulance. Wacht niet te lang met het betalen van boete, omdat u het er niet mee eens bent - wat er trouwens totaal niet toe doet - of probeert er onder uit te komen. Betalen is op den duur zelfs echt het goedkoopste. Het is nu al een duur ritje.

Reageer