Skip to main content
beantwoord

NS acties

• 22 januari 2025
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Zo nu en dan is er bij NS een actie, bijv. een kortingscode voor een meereisretour of een upgrade 1ste klas. Voor zover ik heb begrepen wordt dot gekoppeld aan een zogenaamde e-ticket. Ik neem aan via Internet bestellen en vooraf betalen.

Maar, hoe zit dit dan met mijn NS Flex Dal Voordeel? Loop ik bij genoemde acties deze korting mis?

Beste antwoord door Momo

Als je gebruik maakt van een 1e klas upgrade is dat altijd in combinatie met een 2e klas vervoersbewijs, dus je gebruikt je Dal Voordeel abonnement en checkt daarmee in en uit en daarnaast heb je een e-ticket voor de 1e klas upgrade. Laat dan bij controle in de trein wel eerst je 1e klas upgrade zien om te voorkomen dat de conducteur denkt dat je ten onrecht in de 1e klas zit met je 2e klas abonnement en je een correctietarief geeft.

Als je gebruik maakt van een Meereisretour is dat in plaats van je abonnement. Voor een beetje lange reis is de prijs van zo'n Meereisretour al snel goedkoper dan reizen met 40% korting. Reken het inderdaad wel even uit. Je krijgt in ieder geval niet nog eens 40% korting op de prijs van een Meereisretour. 

Bekijk origineel

2 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 24988 reacties
  • 23 januari 2025

U loopt het niet zozeer mis, want een upgrade eerste klas krijgt u als abonnementhouder. U mag ook iemand meenemen met een meereiskaart en niets belet u om met iemand anders mee te reizen, terwijl u een meereiskaart gebruikt. Reken wel altijd uit wat het voordeligste is.

Treinreizen is rekenen. Dat kan veel uitmaken.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16517 reacties
  • Antwoord
  • 23 januari 2025

Als je gebruik maakt van een 1e klas upgrade is dat altijd in combinatie met een 2e klas vervoersbewijs, dus je gebruikt je Dal Voordeel abonnement en checkt daarmee in en uit en daarnaast heb je een e-ticket voor de 1e klas upgrade. Laat dan bij controle in de trein wel eerst je 1e klas upgrade zien om te voorkomen dat de conducteur denkt dat je ten onrecht in de 1e klas zit met je 2e klas abonnement en je een correctietarief geeft.

Als je gebruik maakt van een Meereisretour is dat in plaats van je abonnement. Voor een beetje lange reis is de prijs van zo'n Meereisretour al snel goedkoper dan reizen met 40% korting. Reken het inderdaad wel even uit. Je krijgt in ieder geval niet nog eens 40% korting op de prijs van een Meereisretour. 

Reageer