Skip to main content
beantwoord

Verkeerd ingecheckt


Mijn dochter heeft ingecheckt bij de NS met haar OV chipkaart per ongeluk, zij had al een dagkaart gekocht. Zij heeft vervolgens uitgecheckt met haar dagkaart. Ik heb het geld terugevraagd (20 euro) instapptarief doore dezelfde station te hanteren maar dat verzoek werd afgewezen. Ben ik dan 20 eur kwijt door haar incheckfout?

Beste antwoord door Thom

Reageer op de afwijzing in de email met een reply en leg het uit. In eerste instantie wordt het door een  computerprogramma beoordeeld. Als u een reply geeft met daarin uw motivatie, kijkt een mens er naar. Dat helpt mogelijk. Computers kunnen alleen standaardzaken beoordelen.

 

Er is wel een wijziging in beleid: NS vergoedt een in-/uitcheckfout maximaal drie keer per jaar. Niet inchecken doorgaans niet meer. Het is flink strenger geworden.

Bekijk origineel

2 reacties

  • Koploper****
  • 20342 reacties
  • 25 maart 2025

Was het een persoonlijke OV-chipkaart op naam van uw dochter? Zo ja, dan raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice. Zo nee, dan is uw verhaal niet controleren en wordt het een lastig.


Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25058 reacties
  • Antwoord
  • 25 maart 2025

Reageer op de afwijzing in de email met een reply en leg het uit. In eerste instantie wordt het door een  computerprogramma beoordeeld. Als u een reply geeft met daarin uw motivatie, kijkt een mens er naar. Dat helpt mogelijk. Computers kunnen alleen standaardzaken beoordelen.

 

Er is wel een wijziging in beleid: NS vergoedt een in-/uitcheckfout maximaal drie keer per jaar. Niet inchecken doorgaans niet meer. Het is flink strenger geworden.


Reageer