Skip to main content

reisadvies A’dam-R’dam (werkzaamheden)

Beste mensen , ik kom er met de NS-app niet uit. (ivm werkzaamheden).

Ik moet zondag 16 maart om 13.45 op Rotterdam CS zijn. Ik reis vanaf A’dam (Centraal, Zuid of Amstel). 
Wat zou jullie reisadvies zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken! 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Welkom bij de NS Community!

Vanaf Amstel krijg je inderdaad metro-adviezen vanaf Rotterdam Alexander, maar een NS ticket of abonnement of bankpas is gewoon geldig voor de metro.

Beter reis je rechtstreeks vanaf Zuid (of vanaf Centraal eerst de sprinter Hoofddorp) en de Interciry direct Schiphol -Rotterdam, maar dan moet je wel even toeslag laden (op het perron, kost € 1,80 en kan ook op een bankpas als je geen ov-chipkaart hebt).

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 15 maart 2025

Er rijden van/naar Rotterdam CS veel minder treinen. Ik zet 2 opties.

Deze reis lijkt mij het handigste optie. In de NS snelbus is uw vervoersbewijs geldig.

ICD rijdt wel. U moet toeslag betalen. Het goedkoopste manier is om uw OV chipkaart of uw pinpas op het perron bij het rode toeslag zuil te houden (dus inchecken bij NS, daarna toeslag kopen bij rode paal). Met OV chipkaart of pinpas tegen de toeslag zuil houden kost in het weekend €1,80.

Online en in de automaat kost hetzelfde toeslag €3.

Vervoersbewijs raad ik NS dal voordeel aan, u bent gelijk goedkoper uit bij een retourreis.

Indien u nog een treinreis binnen 30 dagen in het weekend hebt dan raad ik u NS weekend vrij abonnement aan. Dit abonnement is €1 duurder dan een retourreis Amsterdam naar Rotterdam.

Alle abonnementen zijn na 30 dagen dagelijks opzeggen .

Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Met de IC direct via Schiphol scheelt je 3 kwartier (t.o.v. omreizen via Utrecht en metro)

Dus of je dat die € 1,80 toeslag waard is? Ik zou het wel weten (maar kan druk zijn) 🙄

Reageer