Er rijden inmiddels al een jaar sprinters als intercity tussen leiden en Utrecht. Het begon eerst met SNG. Dat was een behoorlijke achteruitgang. Later werd dat SLT nog eens een flinke degradatie. Inmiddels is duidelijk dat Ns de SLT permanent als intercity laat rijden. Ik persoonlijk vind dat echt belachelijk. Er zijn veel discussies geweest of het traject wel een intercity dienst waard is. De Ns noemt het wel een intercity dienst. Bij een intercity dienst mag je een betere dienstverlening verwachten dan de meest eenvoudige trein van de Ns. Zo is er echt te weinig beenruimte en soms geen eens een toilet! Ik snap deze keuze niet. Ik snap dat er door de slechte ondergrond lichte treinen moeten rijden. Maar de SNG is ook een lichtere trein en mag dus ook over het traject rijden. De SNG heeft voorzieningen zoals WiFi stopcontacten en beenruimte die je bij een intercity dienst mag verwachten. De SLT is een prima sprinter voor sprinter diensten. Maar voor de intercity diensten mag je gewoon meer verwachten. Is het niet een optie om de SLT op een SNG traject te laten rijden zodat de SNG als intercity kan rijden tussen leiden en Utrecht. Het is een grote wens van veel reizigers en dan hebben we toch nog een mooie compensatie.
slechte materieel inzet leiden-utrecht
Beste antwoord door Anonymous
Het traject is deels IC en deels sprinter dienst en het materieel is met de extra treinen nu aangepast naar sprinter materieel. Zo en zo was dit eerder nodig vanwege tekort aan IC materieel en nu blijft het zo vanwege de belasting van het spoor zelf vanwege de problemen die er zijn met de ondergrond en de verhoogde interval van de treinen.
De SLT is gewoon een goede trein, dingen als wifi en usb poorten is een luxe en niet iets waar je vooraf voor betaald, je betaald om van punt A naar punt B te gaan. Het al dus gewoon even wennen worden voor u aan de SLT.
Daarnaast is volgens mij de beenruimte in een SLT ruimer dan in een SNG en het tafeltje is ook nog iets ruimer in de SLT.
En waarvoor zou u gecompenseerd moeten worden? Een trein is een trein en brengt u waar u heen moet en waar u voor betaald.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.