De trein was helemaal vol en ik zat in de eerste klas ondanks dat ik de toeslag niet had betaald. De conducteur controleerde mijn ticket in de trein en zei me niets. Toen las ik na een paar dagen op mijn NS profiel dat ik 20 euro moet betalen voor de eerste klas toeslag. Dat lijkt me absurd. Wat moet ik doen?
Supplement 1 klas
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Zonder 1e klas vervoerbewijs mag je niet 1e klas reizen, ook niet als de trein vol is.
Bij NS Flex registreert de conductuer de afwijking en het systeem zoekt later uit of je wel recht had op 1e klas.
Men is niet verplicht om dat bij controle aan je te melden (naar zeggen wegens mogelijke agressie), al zou dat wel zo netjes zijn. Wegsturen naar de 2e klas is ook nog een optie (om die 20 euro te voorkomen).
Er valt verder weinig anders te doen dan de volgende keer zorgen voor een 1e klas vervoerbewijs, bij NS Flex kan je naar 1e klas wisselen tot 15 minuten na een incheck.
Overigens zou je een paar minuten na de controle in de trein al een e-mail gehad moeten hebben over die 20 euro.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.