Ik zat in de trein van Groningen naar Zwolle. De conducteur meldde me dat ik bij de verkeerde post ingecheckt was maar dat hij dit wel even zou corrigeren voor me. Nu krijg ik een email dat ik 50 euro boete krijg? Waar slaat dit op?
Boete?!
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Je bent de zoveelste die zich hier meldt met hetzelfde. Conducteurs kunnen je helemaal niet inchecken in de trein, tenzij ze dat met jouw kaart ergens op het perron doen.
Vaak zeggen ze ook helemaal niets (om agressie te voorkomen), en mag jij je later afvragen waar die 50 euro vandaan komt, want je was toch gewoon ingecheckt (alleen niet bij NS)?
Onbegrijpelijk, want bij reizen op saldo zou de boete ter plekke uitgeschreven worden en krijg je natuurlijk wél gewoon uitleg wat er aan de hand is en wat je verder kunt doen (20 euro inchecktarief terugvragen bij Arriva).
Bovendien mag je ook 30 euro ter plekke betalen, dus ze moeten je wel uitleg geven.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.