beantwoord
Voorste/ achterste treinstel tot Zwolle
Vanmorgen om 08:35 nam ik de trein van Amersfoort richting Leeuwarden (via Zwolle).
Op de informatieschermen stond dat het voorste treinstel tot Zwolle reed.
Dit vond ik al onlogisch, aangezien het makkelijker lijkt om het achterste treinstel los te koppelen.
Eenmaal in Zwolle bleek inderdaad dat niet de voorste, maar de achterste treinstellen achterbleven.
Kan er nagegaan worden of dit een eenmalig iets was of dat het een fout in het systeem is?
Op de informatieschermen stond dat het voorste treinstel tot Zwolle reed.
Dit vond ik al onlogisch, aangezien het makkelijker lijkt om het achterste treinstel los te koppelen.
Eenmaal in Zwolle bleek inderdaad dat niet de voorste, maar de achterste treinstellen achterbleven.
Kan er nagegaan worden of dit een eenmalig iets was of dat het een fout in het systeem is?
Beste antwoord door Edwin
Nou......
Het is niet het gevolg van een handmatige invoer die is blijven hangen, maar een bug in het Info+ systeem die niet helemaal goed kan omgaan met een samenstelling van 4 stellen waar er 1 vanaf gaat en onderweg ook nog eens van rijrichting verandert.
Men is er (mede naar aanleiding van jouw bericht) nu mee bezig om het te verhelpen, dus onze hartelijke dank voor deze melding 🙂
Hou er wel rekening mee dat dit niet morgen (bij wijze van spreken) al opgelost is, maar het staat in ieder geval op de radar.
Bekijk origineelHet is niet het gevolg van een handmatige invoer die is blijven hangen, maar een bug in het Info+ systeem die niet helemaal goed kan omgaan met een samenstelling van 4 stellen waar er 1 vanaf gaat en onderweg ook nog eens van rijrichting verandert.
Men is er (mede naar aanleiding van jouw bericht) nu mee bezig om het te verhelpen, dus onze hartelijke dank voor deze melding 🙂
Hou er wel rekening mee dat dit niet morgen (bij wijze van spreken) al opgelost is, maar het staat in ieder geval op de radar.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.