Ik ging zaterdagmiddag de 11e met de stoptrein van 10 voor half 5 van Utrecht naar Culemborg, en omdat ik niet meer zo goed ter been ben zoek ik altijd goed uit wat er komt zodat ik sta op een plek waar de trein ook echt stopt zodat ik niet te ver hoef te lopen. Deze trein reed helaas niet ver genoeg door en veel mensen moesten terug lopen. Ik hoorde de machinist die van de trein af ging zeggen tegen de machinist die de trein verder ging rijden dat hij de trein moest spreiden over de reizigers? Is dat nieuw? Hij vond het zelf in elk geval erg grappig want hij grijnsde er breed bij, en ja, dat kon ik zien want hij had geen mondkapje op, maar dit terzijde want die discussie wordt al op zo'n 100 andere plekken gevoerd. Maar mijn vraag is dus, zijn er nieuwe regels waar treinen moeten stoppen? Ik heb echt speciaal uitgezocht hoe ik kon zien waar treinen stoppen zodat ik niet onnodig veel hoef te lopen, en ik zou dan de nieuwe regels graag willen weten.
Waar moeten treinen stoppen
Beste antwoord door bahnrider
Langs de sporen staan borden (vierkant, met een punt naar beneden, blauw met witte rand) waar getallen als 2/4/6 op staan-of niks. Die geven -IN PRINCIPE-aan tot hoever de machinist zijn treintje moet laten stoppen, afh. van de lengte-dat geven die getallen aan. Een small problem is dat die SLT stellen die op die lijn rijden korter zijn als de getallen veronderstellen.
Maar niks menselijks is NS vreemd: er worden volop vergissingen gemaakt-de machinist is weer eens vergeten hoe lang de trein is of dacht nog aan de vorige rit of dat het nu net wat anders is als normaal, en nu in de herfst komend zijn door regen gladde sporen berucht om te lang doorglijden ook bij perfekt ingezette remmen. Ook al gezien de reacties zal het dit keer wel iets dergelijks zijn geweest.
Overigens komt het omgekeerde ook wel eens voor: dat nog een deel van de dit keer wat langere trein nog niet langs perron staat.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.