Beste,
Gisteren is mijn dure elektrische fiets gestolen uit de bewaakte NS-fietsenstalling op station Amersfoort. Deze stalling is niet gratis en wordt bewaakt, waardoor ik ervan uitging dat mijn fiets hier veilig zou staan. Helaas is dit niet het geval gebleken.
Toen ik het incident meldde bij het aanwezige personeel, werd mij verteld dat zij niet bevoegd zijn om de camerabeelden te bekijken en dat alleen de politie toegang heeft tot deze beelden. Hierdoor kon het personeel mij op dat moment niet verder helpen met mijn gestolen fiets. Dit vond ik bijzonder teleurstellend, gezien de verwachting die de bewaakte stalling wekt en de kosten die daarvoor betaald moet worden.
Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie, maar ik heb geen hoop dat mijn fiets teruggevonden zal worden, aangezien de politie andere, dringender prioriteiten heeft dan fietsdiefstal.
Daarnaast had ik ook geen verzekering voor mijn fiets, wat dit verlies extra zwaar maakt.
Ik heb vernomen dat NS een vergoeding biedt voor gestolen fietsen in bewaakte stallingen. Daarom wil ik graag aanspraak maken op een vergoeding voor mijn gestolen fiets. Graag ontvang ik informatie over het proces en welke documenten ik hiervoor moet aanleveren.
Ik zie uw reactie en verdere afhandeling graag tegemoet.
Alvast Bedankt.