Skip to main content

Overlast jongeren

• 10 maart 2025
  • 9 reacties
  • 148 Bekeken

Station Alkmaar Noord Overlast in de wachtruimte spoor 2 ivm blowende jongeren. Lijkt wel een coffeeshop. Graag actie aub

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 10 maart 2025

Dit is een reiziger-helpt-reiziger community, wij kunnen dus ook niet veel veranderen aan de blowende jongeren op dit moment.

Je zou het het beste kunnen melden bij de NS klantenservice, maar ook zij kunnen hier nu niet per direct iets aan veranderen. Wellicht dat er personeel rondloopt en anders kun je het nog altijd melden bij de conducteur mocht je nog met de trein gaan reizen.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 10 maart 2025

Station Alkmaar Noord Overlast in de wachtruimte spoor 2 ivm blowende jongeren. Lijkt wel een coffeeshop. Graag actie aub

Deze ellende is een maatschappelijk probleem, en daar kan NS niet zoveel aan doen, eigenlijk niks. In Nederland wordt dit toegestaan, of u en ik dit aangenaam vinden of niet. Bommel vindt inderdaad van niet, maar is even machteloos als u op dit punt. Er komt geen actie.

De mentaliteit van deze jongeren verander je niet zo makkelijk en in dit deel van Noord-Holland lijkt me dat haast onmogelijk, gezien de mix van dorps- en Amsterdamse stadsmentaliteit.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 10 maart 2025

Hallo Aldwin van der Meel en welkom bij de NS Community,

Ondanks dat wij er niet altijd wat aan kunnen doen wil ik je toch vragen dit altijd te melden via onze klantenservice. Wellicht bestaat er dan een mogelijkheid om ze op heterdaad te betrappen. Op het station is dit namelijk niet toegestaan.

• Intercity
  • 10 maart 2025
Erryt NS schreef:

Hallo Aldwin van der Meel en welkom bij de NS Community,

Ondanks dat wij er niet altijd wat aan kunnen doen wil ik je toch vragen dit altijd te melden via onze klantenservice. Wellicht bestaat er dan een mogelijkheid om ze op heterdaad te betrappen. Op het station is dit namelijk niet toegestaan.

[]

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 10 maart 2025

Ik denk dat uw reactie is weggevallen

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 10 maart 2025

Blowen=roken en roken mag niet op stations/perrons. Melden bij NS klantenservice.

Forum|alt.badge.img+1
MoDe schreef:

Blowen=roken en roken mag niet op stations/perrons. Melden bij NS klantenservice.

En zoals uit onderstaand topic blijkt doet NS hier bijzonder weinig aan. Als ik nu naar mijn station (Castricum) ga en voor elke peuk een euro krijg, heb ik mijn dagloon ruim binnen. Politie gaat ook niets oplossen daar, ik kom er wekelijks langs zijn 2 losse perrons beide aan een parkeerplaats gelegen. Politie zien ze van verre aankomen dus……..., los daarvan hier gaat de politie ook niets doen denk ik zo maar.

https://community.ns.nl/op-het-station-17/roken-op-perron-en-stations-68219?tid=68219&fid=17

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 10 maart 2025

Cannabis roken op het station is toch wel wat strafbaarder dan een sigaret roken, je mag helemaal niet in een openbare ruimte drugs gebruiken.

Ook is de overlast groter want je ruikt de geur over het gehele station als het goed spul is, en met pech wordt het zelfs nog de trein in getrokken.

Al vaak genoeg mensen een jointje zien rollen in de trein alsof het het normaalste ooit is.

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 10 maart 2025

Helemaal waar en ik ben er ook niet gelukkig mee. Wat hier wringt is de wet zoals die is en hierboven terecht wordt benoemd enerzjds,  en de praktijk van de handhaving ervan die er zou moeten zijn, anderzijds  maar er in de praktijk gewoon niet is.  Het politiebeleid kostenefficiënter moet zijn na de liberale omslag, inmiddels al jaren geleden.

Reageer