Vorige week 4 november heb ik voor het eerst mijn ns-flex “weekend vrij” abbonement aangepast.
Dit omdat ik een lange rit ging maken doordeweeks en me opviel dat een korting daarbij handig zou zijn.
Omdat ik wist dat mijn weekend vrij abbonement geen 40% korting in daluren had, wou ik dit aanpassen. Hierbij heb ik per ongeluk een ns-flex daluren aangezet ipv de ns flex “weekend vrij” met add-on daluren aangezet.
Omdat ik dacht een weekend vrij abbonement aan te hebben staan, heb ik het weekend gewoon gereisd op mijn kaart. Tot mijn schik zag ik vandaag vrij hoge reis kosten in mijn reishistorie staan.
Hier heb ik over proberen te bellen met de klantenservice. De klantenservice heeft mijn abbonement wel weer aangepast naar ns flex weekend vrij, maar ondanks mijn jaren lange klanditie en duidelijke vergissing, vertelde ze me dat ze niks konden doen aan de gemaakte reis kosten.
Nu vraag ik me af of het toch mogelijk is, om wat met deze gemaakte kosten te doen?
Voel me namelijk als klant in de kou gezet, met extra hoge kosten. (En omdat NS een monopolie heeft op het trein verkeer is er ook geen mogelijkheid om te switchen van profider van dienst.)
beantwoord
Vergissing NS-flex abbonement per ongeluk van weekend vrij naar dal uren ipv ad- on daluren
Beste antwoord door MoDe
Flex is na een maand opnieuw aan te passen. Gezien je hoge kosten voor het weekend hebt gemaakt, ga ik er van uit dat je het abonnement hebt aangepast naar dal voordeel. Dan reis je in de daluren met 40% korting. Welk abonnement je op het moment hebt, kun je in MijnNS zien.
Met terugwerkende kracht kan een abonnement niet gewijzigd of opgezegd worden. De hogere kosten zullen dan ook niet vergoed worden. Wel kan via de klantenservice binnen een maand een upgrade gedaan worden. Daarom kon jouw abonnement weer naar weekend vrij gezet worden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.